Mammafugl Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Jeg har slitt veldig med bekkenet i sommer. Kunne nesten ikke gå på slutten av sommerferien og var dypt og inderlig ulykkelig. Legen ba meg bite tenna sammen og gi beskjed når jeg ikke klarte mer og måtte ha sykemelding. Da sommerferien var over og jeg var tilbake i jobb tok jeg turen til kiropraktor. To ganger knekk og knas i bekken og rygg og jeg er helt fin! Helbredet, kjenner absolutt ingenting lenger! Fantastisk deilig! Skriver dette fordi ikke alle leger kjenner til forskjellen på bekkenlåsning og bekkenløsning og gir derfor feil råd i forhold til førstnevnte. Med bekkenløsning er det dessverre lite å gjøre noe med, men bekkenlåsning kan knekkes og knakes på plass av dyktige fagfolk. Anbefales på det aller sterkeste!
indigo25 Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Hvordan var symptomene dine med bekkenlåsning da? Er det omtrent det samme som med bekkenløsning? Tenker at hvis det er samme symptomene kan du jo risikere å dra leddene som er slakke enda mer i ytterstilling hos en kiropraktor..og da vil jo en evt bekkenLØSNING bli enda verre... Er litt skeptisk, men skjønner at det er mulig å knekke opp en låsning. Kan dere ikke skrive symptomene ved låsning og løsning her da, så ser vi om det evt er noen forskjell!
Mammafugl Skrevet 3. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2010 Jeg aner ikke hvordan symptomene på bekkenløsning er, annet enn at jeg vet at det er vondt nedi "der". Men jeg kan beskrive hvordan jeg hadde det. Jeg hadde vondt i området rundt halebenet og oppover i ryggen og nedover i beina, med ilinger nedover beina og følelsen av at særlig det ene benet "dovnet bort". Hadde også vondt i hoftene. Det ble verre når jeg gikk mye og når jeg satt og lå i visse posisjoner. Jeg ble bedre noen dager, særlig hvis jeg tok det litt rolig, og verre igjen hvis jeg var mye oppe og gikk. Jeg fikk en låsning i ryggen etter forrige fødsel som jeg også fikk hjelp til av kiropraktor, men har utover det aldri hatt problemer med ryggen (eller noe særlig annet, for den saks skyld). Hadde jeg ikke fått hjelp av kiropraktor hadde jeg ikke klart å komme meg på jobb om dagene, selv om jeg har kontorjobb. Min erfaring tilsier at det ikke kan skade å prøve det ut. Kiropraktorer har spesialkompetanse på området og vet å utvise forsiktighet i forhold til denne problematikken.
juliogjuleprinsesse Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Dette er jo omtrent som å lese mine plager, bare at det er bekkenløsning... Har vært hos naprapat, fysio og lege og fått det konstantert... Men de kan jo ta feil :S
indigo25 Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Har også noe av det samme, men ilningene nedover beina er på innsiden av lårene og det er nesten så det brenner..Pluss vondt og verkende i rundt bekkenringen og opp mot halebeinet. Føler at det kanskje er en kombinasjon av låsning og løsning.. Kanskje jeg skal ta sjansen på kiropraktor, er bare så redd for at det blir verre!
magica fra tryll Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Jeg var til kiropraktor med bekkenlåsning forrige svangerskap,-den reneste magi:) Våknet en morgen av at jeg ikke klarte å gå ned trappa, hadde så vondt at tårene spruta hehe....Virket absolutt som at min kjære, dyktige kiropraktor kjente med en gang at dette var låsninger i bekkenet. Hadde vondt i rumpa, hoftene nedover innsuden av lårene, ryggen ja-kjentes ut som overalt fra livet og nedt;( Ikke i tvil om hva jeg skal gjøre om det stivner til igjen,nei!! Kiropraktor, akupunktur og yogaøvelser(etter at alt var på plass igjen!) gjorde susen...
indigo25 Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Jeg tar sjansen, har fått time til kiropraktor i morgen..selv om jeg innerst inne tror jeg har bekkenLØSNING siden det rykker til i lyskene og på undersiden når jeg snur meg i senga.. og trapper er min verste fiende. Men kiropraktoren sa at hvis det ikke ble konstatert låsning, gjorde han ingenting. Så da er det vel vinn eller forsvinn for meg da. Wish me luck! Skal oppdatere om hvordan det gikk:)
Stella79 Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Ikke enkelt å vite hva som er hva, det virker som symptomene går litt over i hverandre! Her er i hvert fall min situasjon: Jeg hadde bekkenLØSNING i utgangspunktet, men situasjonen ble veldig forverret etter at jeg skulle bøye meg ned og plukke opp noe på gulvet...(uten å bøye knærne, ikke spesielt lurt) Kjentes ut som en kniv langt ned i korsryggen. Etter dette har jeg hatt veldig vondt i bekkenet, får ikke gjort noen ting. Forferdelig å snu seg i senga på natta. I følge fysioterapeuten min har jeg nå fått bekkenLÅSNING. Dette ville gå over av seg selv etter noen dager, evt. skulle han få løst den opp...
indigo25 Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Det var nok mest bekkenløsning jeg hadde og da vil ikke kiropraktoren gjøre så mye, men fikk en time til om 3 uker siden jeg hadde en slags låsning på ene siden av bekkenet også. Han knakk litt på den og brukte en sånn pistol til å løse opp spenninger i den ene rumpeballen. Ble litt løsere der, men har fremdeles de samme smertene når jeg går...så er nok bekkenLØSNING som jeg trodde. Ble sagt at jeg skulle ta det helt med ro og gå med korte skritt.. Jaja, belønningen er stor heldigvis:)
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 de fleste kiropraktorer skal kunne kjenne forskjell etter som jeg har hørt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå