Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Noen som vet om nesespray kan brukes under graviditeten, og da mener jeg ikke vanlige saltvanns dråper, men noe som er litt sterkere? Jeg bor ikke i Norge akkurat nå, og all nesespray i dette landet er forbudt for gravide:( Vet ikke hva de putter i de jeg, men tydeligvis sterke saker! Jeg er tett og desperat!! Saltvann hjelper ikke i det hele tatt!!! Skal hjem på ferie snart og jada, jeg kan gå å spørre på apoteket, men lurte på om noen visste her så har jeg noe å glede meg til:)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Det er strengt tatt ikke anbefalt her heller, men legen sa at jeg fint kunne bruke det da jeg var forkjøla og desperat, så lenge det bare var for noen få dager. Har du forresten forsøkt neseskylling?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Uff, problemet er at dette kommer til å vare mer en ett par dager... vet av arfaring og har allerede vart nesten 1 uke... Neseskylling??? Hvordan fungerer det? Vet du hva som kan skje med barnet dersom det brukes? Har fått noe av legen her, med beskjed om å bruke det lite. Så nå strever jeg meg gjennom dagene med hodepine og gleder meg til jeg kan legge meg om kvelden for det er eneste gangen på døgnet jeg bruker det.. Da er det som å komme til himmelen, alt åpner seg og jeg kan puste!!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Se om du får tak i neseskyller heller. Jeg var helt stappa og ringte jm, men fikk beskjed om å ikke bruke vanlig nesespray i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Jeg fikk bihulebet. da jeg var gravid og forhørte meg med både lege og jordmor og begge sa at jeg fint kunne bruke Otrivon da det virker lokalt og ikke er skadelig for fosteret. Men jeg burde ikke bruke det mer enn 7 dager i strekk da man lettere kan bli avhengig av nesespray når man er gravid
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Åhhh herlig å høre!! Da skal jeg løpe å kjøpe det når jeg kommer hjem:) Får få tak i en neseskyller også sånn for sikkerhets skyld! Åh som jeg savner Norge nå!!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 hehe du høres ut som meg.... har vi ett problematisk forhold til nesespray...? som å komme til himmelen å sette ett "skudd" . Jaaa jeg kan puste, jeg kan puste!!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Hei I begynnelsen av graviditeten min, så fikk jeg bihulebetennelse.. Dette er noe av erfaring som IKKE går over av seg selv hos meg. Men da måtte jeg begynne med antibiotika.. Jeg fikk STRENG beskjed fra legen om at jeg fint måtte bruke nesespray.. ( Otrivin!! Før skulle jo man ikke bruke otrivin. Men den er nå forbedret, og er ikke skadelig under graviditet) Så, jeg har brukt nesespray under hele svangerskapet nå. hver dag, opptil 3 ganger daglig. Å dette pga at jeg har trang nesegang og hovner opp lett i bihulene og nesen, så jeg må bruke nesespray. Så, det er ikke skadelig med nesespray Men, etterhvert kan man bli litt anhengig, så man blir tett i nesen uten å bruke den.. Men, da må man gå 14 dager å være potte tett eventuelt. Så kan man få kortison nesespray etterpå, som hjelper på å normalisere nesen igjen Det har jeg gjort såfall.. Å ikke tro på hysteriske bim mødre som sier at fostret får skader og slik. Bare tull. bruk nesespray med god samvittighet du
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 anonym 17.04! som å beskrive meg i mitt svangerskap nå er pottetett hvis jeg ikke bruker nesespray, er totalt avhengig. kjøper 1-2 pr uke... haha.. blir gøy på avvenning:P men nå har jeg ikke sjans og slutte. da hadde jeg blitt gal. jeg har pollen allergi og hormoner som gjør meg tett.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 17.04 her igjen Haha, jeg også Pollen, opphovnet nesegang og en god del hormoner så er man pent nødt til å bruke nesespray Blir et helvette å slutte LENGE LEVE OTRIVIN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå