Gå til innhold

Kjenner plutselig mye mindre spark jeg nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleden over å endelig være over i 3.trimester er litt ødelagt, fordi de tre siste dagene har jeg kjent veldig lite spark.. Prøvde å ringe jordmor, men hun er ikke på jobb før torsdag. Kjente littegrann i gårkveld, men ikke de sterke sparka som kjennes og vises godt på utsiden, bare noen forsiktige bevegelser. Noen som har vært i samme situasjon? Vurderer å ringe legevakt, men er på jobb (alene) i kveld.. Kan det være at babyen har det trangere inni der? (Bekymra førstegangs..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener det er mindre liv enn det pleier, at mønsteret er endret, å du er bekymret, så skal du ringe føden (IKKE legevakt) med en gang for en sjekk.

Alt er nok helt i orden! Men det skal alltid sjekkes opp !!

Lykke til!

Skrevet

Det kan også hende at babyen bare har snudd seg.. at sparkene vender innover.. da vil du jo ikke kjenne de like godt..

Prøv å drikk et glass med veldig søt, kald saft.. Det skal vekke babyen sies det.. og sparkene bør komme...

Ellers er det alltids lov å ringe føden om du ikke får tak i noen andre.. der svarer de på spørsmål om du er bekymret, og du får komme inn til kontroll dersom de mener det er nødvendig!

Skrevet

ring føden! les tidligere innlegg ang. det samme :) man skal alltid ringe føden hvis man mistenker at noe er galt, uansett om alt sannsynligvis er i skjønneste orden!

Skrevet

Jeg opplevde det samme rundt uke 24-28 (husker ikke når, men for en god stund siden, jeg er nå i uke 37), og ringte føden for å høre. De var veldig greie å snakke med, og jeg fikk beskjed om at så lenge jeg hadde kjent liv i løpet av det siste døgnet, så var ikke de bekymret siden det var såpass tidlig i svangerskapet. Bevegelsene tok seg selvsagt opp igjen like etter at jeg hadde ringt, men utrolig kjekt å ha snakket med de likevel :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...