høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Gleden over å endelig være over i 3.trimester er litt ødelagt, fordi de tre siste dagene har jeg kjent veldig lite spark.. Prøvde å ringe jordmor, men hun er ikke på jobb før torsdag. Kjente littegrann i gårkveld, men ikke de sterke sparka som kjennes og vises godt på utsiden, bare noen forsiktige bevegelser. Noen som har vært i samme situasjon? Vurderer å ringe legevakt, men er på jobb (alene) i kveld.. Kan det være at babyen har det trangere inni der? (Bekymra førstegangs..)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Hvis du mener det er mindre liv enn det pleier, at mønsteret er endret, å du er bekymret, så skal du ringe føden (IKKE legevakt) med en gang for en sjekk. Alt er nok helt i orden! Men det skal alltid sjekkes opp !! Lykke til!
Frk Fjong Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Det kan også hende at babyen bare har snudd seg.. at sparkene vender innover.. da vil du jo ikke kjenne de like godt.. Prøv å drikk et glass med veldig søt, kald saft.. Det skal vekke babyen sies det.. og sparkene bør komme... Ellers er det alltids lov å ringe føden om du ikke får tak i noen andre.. der svarer de på spørsmål om du er bekymret, og du får komme inn til kontroll dersom de mener det er nødvendig!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 ring føden! les tidligere innlegg ang. det samme man skal alltid ringe føden hvis man mistenker at noe er galt, uansett om alt sannsynligvis er i skjønneste orden!
Måånestråle Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Jeg opplevde det samme rundt uke 24-28 (husker ikke når, men for en god stund siden, jeg er nå i uke 37), og ringte føden for å høre. De var veldig greie å snakke med, og jeg fikk beskjed om at så lenge jeg hadde kjent liv i løpet av det siste døgnet, så var ikke de bekymret siden det var såpass tidlig i svangerskapet. Bevegelsene tok seg selvsagt opp igjen like etter at jeg hadde ringt, men utrolig kjekt å ha snakket med de likevel Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå