Mamsen med 2 gutter! Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Han vil ha pupp hele tiden men suger bare i 10min kanskje før han ikke vil ha mer. Da slipper han brystet og sovner. Får vel pupp så ofte som hver halvtime noenganger og aldri mer enn 3 timer mellom hvert måltid. Er dette alt for liten sugetid?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 For å være helt sikker, bær du nok dra på helsestasjonen for å veie. Men gutten vår bruker også sjeldent mer en 10 min, men jeg hører at han svelger bra og dermed får i seg mat. Men hvis man må amme etter bare 30 min har jeg blitt anbefalt å legge barnet til det samme brystet som du ammet på sist. Da kan barnet få i seg mer av den fete ettermelka og blir mett / sover bedre. Den første melka virker mest på tørsten. Jeg gjør dette selv, da jeg har hatt mistanke om for mye formelk, men det har stabilisert seg nå (snart 7 uker gammel).
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 3. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2010 Får besøk av helsesøster imorgen så da skal vi veie ham Takk for tipset, det skal jeg gjøre. Han er bare 11 dager gammel.
bitthen Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Som junigull skriver :-) Legg han til på samme bryst om han fort blir sulten igjen. Dette gjør jeg de gangene han dier kort tid og fort blir sulten igjen. Lar han ligge på denne til han sutrer - da begynner det bli tomt. Så skifter jeg bryst om han ikke er fornøyd :-)
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 3. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2010 Holder på med den taktikken nå Ser ut som det virker litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå