nurket* Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Sliter med at jenta vår på snart 8 mnd brekker seg og kaster opp hvis det er bitte små klumper i maten hennes. Noen med samme problem og hva har dere gjort ? Hun må jo snart vende seg til at ikke alt er helt klumpefritt.
ingrid23 Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 HeI! samme her med gutt på 8 mnd... Ikke artig når det blir sånn, men man må bare prøve seg frem.... Har funnet ut at middagsglassene fra HIPP (6 mnd) stort sett er klumpefrie, så dem går bra her. Kjøper jeg annen barnemat eller lager selv, må jeg bruke stavmikseren for å få det finmost, evt. tilsette litt olje for å få en litt tynnere konsistens... Brødskive kaster han også opp om jeg smører på og gir bitte små biter, men har nå funnet ut at jeg kan plukke små biter av skiva å ha en og en bit i en skje med fruktmos. Litt tungvindt, men han får nå i seg en halv brødskive til lunsj på det viset + et beger fruktmos. Grøt går greit, men han kaster opp om den er for tykk.. Man må nok bare være tålmodig å prøv seg frem.. Vet ikke om det kan være lukkemuskelen som er sent utviklet, eller overfølsom...
Lillemor&Gutta Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Gir han klumpfri mat enda. 9 mnd. De siste ukene har jeg kjøpt en del av 8 mnd glassene og kjørt over med stavmikser. Blir litt flytende å pittelitt biter men det går så lenge det ikke blir for mye i munnen på en gang. Du må bare prøve deg fra. Min fikk tak i noe mykt potetgull å det brakk han seg ikke av så tror det har noe med vane å gjøre og. Mn tynn gjerne ut klumpete mat litt så det blir litt lettere for henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå