mandalay Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Fordi jeg ikke har noe annet å bruke penger på og fordi jeg er ekstremt utålmodig og nysgjerrig, haha, har jeg lyst til å ta en ny 3D ultralyd. Vurdere å bestille time på onsdag og vil da være 34 fullgåtte uker. Noen som har erfaring med 3D ultralyd så sent i svangerskapet? Blir det allikevel bra bilder? Hva skjer hvis hodet har festet seg?
☆septemberbarn☆ Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Jeg tok 3D i uke 29. Hun jeg var til syntes det var vanskelig å få til bra bilder fordi han begynner å bli ganske stor.. Men kan ha noe med at han lå som han gjorde også da. Ikke vet jeg. Fikk veldig fine bilder av munnen og nesen, men lite av øyne og resten. Vi prøvde alle stillinger og mulige måter i nesten en time før vi ga opp.. Håper likevel du får til bedre bilder:-)
mandalay Skrevet 3. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2010 Takk for svar:-) Jeg tok selv 3D i uke 28 og de anbefaler jo 3D mellom uke 27 og uke 34. Tror nok du kanskje ikke fikk så fine bilder fordi han lå som han gjorde, ikke fordi du var i uke 29. Men uke 34 kan jo være i seneste laget... Var hos jordmor i dag, og hun fortalte meg at hodet nok fester seg om ikke så lenge ettersom hun har veldig lite plass der nede...
Skumring81 Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Hmmm..jeg tok 3d ultralyd uke 28, og det ble dårlige bilder..han lå med hånda over ansiktet og godt trykket opp mot livmor. Har fått satt opp ny time neste uke (fikk den gratis) da er jeg uke 35.. spurte jordmoren som skal gjøre dette, og hun sa det skulle gå an å få bra bilder enda, må bare jobbe litt for det? Men jeg hoppet jo opp og ned, trykket på magen for å få mer fostervann foran osv, uten at det ble noe bedre sist.. Men nå er ikke bilderesultatet så viktig lengre, nå gleder jeg meg bare til å se han rører på seg og veksten hans..min faste jordmor mente at han kanskje er litt liten..håper det viser seg å være feil Hun sa det også at det kunne være bareat han lå litt skråstilt når hun kjente på magen..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 hehe, høres fristende ut det ja Meen det anbefales jo å ta 3D-UL mellom uke 28 og 30, så uke 34 er nok i overkant seint tror jeg. Dette skyldes vel at babyen nå har blitt såpass stor at hvis den først ligger litt dårlig til, så skal det litt til før den flytter seg (de virrer jo ikke rundt i like stor grad som før). Derfor blir sjansen for dårlige bilder stor vil jeg tro, og har også hørt noe om at fostervannsmengden er mindre nå og dette vil kunne påvirke bildekvaliteten negativt. Jeg tror jeg ville ringt de som jobber der og hørt hva de sier, kanskje er de ærlige nok til å gi deg en korrekt anbefaling, og ikke bare tenke penger hehe. Har veldig lyst på en UL til jeg også nå, men tenker å bestille hos en vanlig privat klinikk, som ikke er så dyr som 3D-varianten. Ønsker bare en sjekk av veksten/ blodgjennomstrømning i navlesnoren, pluss kjønn, for å berolige meg selv litt om at alt faktisk ER bra med den lille der inne;)
surfepia Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Mange som ikke vil gi 3D UL etter uke 32 fordi barnet har så dårlig plass at bildene ikke blir bra uansett... Der jeg var sa hun at uke 28-32 var de ukene hun helst tok. Jeg fikk likevel i uke 26 fordi vi skulle reise bort, og de bildene var kjempefine. Men jeg ville heller brukt pengene på noe annet dersom jeg var deg... Du vil jo ikke få noe inntrykk av ansiktet om det er helt trykt sammen nede i bekkenet...
MammaTilToTette + spire Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Jeg var på 3D i uke 34 forrige svangerskap og fikk ingen gode bilder. Hun var blitt alt for stor å lå langt nede i bekkenet så fikk ikke sett så mye...Men du kan jo være mye heldigere enn hva jeg var!
mandalay Skrevet 3. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2010 På hjemmesidene til ultralydklinikken på Lysaker står det: Etter uke 34 reduseres mengden fostervann og sjansene for gode 3D/4D bilder synker. Så jeg tar sjansen og har bestilt time til onsdag i neste uke! Får bare være forberedt på at bildene kanskje ikke blir like bra som sist. Men verdt sjansen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå