Gå til innhold

Når begynner barnet å bruke pute?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Puten hadde nok bare fortsatt vært i veien, ettersom jeg aldri finner henne i samme stilling når hun våkner (hodet ligger alltid der hvor beina skal ligge*s*). Men når skal man egentlig begynne med pute?

Hadde tenkt å høre hva fysio på HS mente, men hun er av alle ting ute i barselpermisjon.. hehe! Og de hadde ikke klart å finne en erstatter enda. Ser at det hører med putetrekk på alle sengetøyene vi kjøper, selv til de minste dynene.

Når har dere tenkt å begynne med pute eller når begynte dere?

Skrevet

Hmm.. 1.5- åringen vår kommer nok ikke til å få pute med det første- han kan like godt ligge med hodet i fotenden meste av natta.. oppå eller under dyna... puta vil bare bli i veien tenker jeg...aner ikke når puta blir innført, nei..

Lillemor på 2 mnd derimot er prematur, og vi ble anbefalt en myk babypute for å kunne forme hodet hennes!! Premature har ofte lengre bakhode- så for a unngå at de bare bikker til høyre eller venstre- eller får flatt bakhode anbefalte de altså en pute. Det ser ut til å ha funket- hodet hennes ser veldig fint ut nå:)

Neste gang jeg skal til fysioterapeut med lillemor skal jeg sannelig spørre henne om dette, både mht til henne og broren!!

Skrevet

Lillegutt er nå snart 10 mnd, og han fikk sin første pute idag. Den er veldig tynn. Men av alle ting, han har liggi rolig i natt, og hodet er forsatt på puta. Til vanlig ligger han å turner i senga før han sovner, og sovner da alltid med hodet opp å dyna hans.. Blir spennende og se framover om det har vært tilfedlig eller om han merker at det er bedre med pute :)

Skrevet

Jeg begynte med pute da jenta var 4 mnd fordi jeg la merke til at hun sov bedre med noe mykt under hodet. Det er selvfølgelig en sånn veldig tynn pute som nesten ikke merkes:-)

Skrevet

Jeg ryddet i skapet til snuppa vår, og hun fant en pute der. Gikk rundt og lekte med denne, la seg ned på den og koste seg. Da skjønte jeg at hun ville like å ha en pute i senga. Hun var vel faktisk godt over halvannet år da hun begynte med pute.

Skrevet

Hun her hadde tynn pute i vugga fra veldig tidlig. Men siden hun for det meste sov i vogna, så ble ikke puta brukt noe særlig. Nå er hun 10 mnd og blir lagt på den tynne babyputa om kvelden, men neste morgen ligger hun oppå dyna i fotenden istedet. Kanskje hun ønsker seg en vanlig pute?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...