Gå til innhold

Gravid og uten jobb! Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har funnet ut at jeg er gravid og er 5 + 3 idag. Ble utrolig glad,

har vært avdelingsleder og sluttet 31/7. Så søkte jeg på en fast stilling med 75% når jeg kom inn, så fikk jeg bare jobben med en gang uten jobbintervju. MEN det var tillkalling! Jeg ble helt sjokka. Det var kanskje mulighet for fast stilling med 20% stilling annen hver helg, men vi skulle skrive kontrakt på mandag. Hun sa de trengte mye folk og at etterhver så kunne man komme inn i vikariat også fast stilling, men jeg har jo ikke så lang tid, magen vokser jo!!

Åååh, jeg er så fortvila, for som jeg har skjønt på nav, så får man mindre penger hvis man er vikariat/tillkalling enn fast stilling. Hvis jeg får fast stilling på 20% hjelper det? Med tanke på at jeg får jobbet masse mer, men det ikke står på kontrakten.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Kanskje jeg skal søke på en ny jobb, men denne jobben kunne jeg tenkt meg å jobbe i mange år, men det tar tid før man kommer seg oppover i systemet! Hvordan regner de ut foreldrepenger? Etter hva du får i inntekt de siste 6 av 10 mnd, men hvorfor skal de vite hvor mye jeg har tjent de siste 3 årene.

Jeg kan jo få meg "bedre" jobb siden jeg akkurat har vært avdelingsleder, men åh!! vil liksom ikke ut å søke på ny jobb, når det var denne jeg egentlig ville ha. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142155114-gravid-og-uten-jobb-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk..

Jeg ringte akkurat å hørte om det var mulighet for å få en 75% stilling. Og hun sa ja, jeg kunne begynne på mandag med tillkallingskontrakt, og innen 2 uker fikk jeg svar om jeg fikk stillingen (da hun venter på svar fra hun som skal permiteres) og siden jeg må ha en kontrakt før jeg begynner å jobbe.

Nå ble jeg glad, og skal jobbe ekstra hard. Håper virkelig jeg får den stillingen, så slipper jeg å bekymre meg mer for disse foreldrepengene!

Men noen som vet at hvis man har hatt 2 forskjellige jobber de siste 10mnd av 6, om de regner ut de månendene med mest inntekt eller ikke?

Si at 2 av de 10 mnd får man 22 000 i brutto og de andre får man 20 000.?

heisann, jeg tror ikke det skal ha så mye å si om du jobber tilkalling, vikariat eller fast. du får vel bare utbetalt utifra hvor mye du har jobbet. har en venninne som har fast 75% stilling, men hun har jobbet MYYYE mer enn det, sikker oppimot 110% 8eller mer hva vet jeg) for å få så mye utbetalt som mulig i perm.

jeg er ikke helt sikker da, men tror det permisjonspenger beregnes ut av gjennomsnittlig utbetaling per måned og ikke utifra hvilken stilling du er ansatt i.

selv er jeg student og har samme problemet bare på en annen måte. er helt umulig å forstå seg på nav og lånekassen. (har heldigvis gjort dette her en gang før så nå vet jeg sånn ca hvordan ting fungerer)

men ikke regn med å få så mange svar fra nav, det er ikke alltid mye de kan svare på. jeg ble sittende i telefon på et kontor og snakket med en som hadde peiling fra oslo da jeg gikk gravid forrige gang. Fordi det ikke var noen som kunne hjelpe meg på det lokale kontoret. (tipper hun følte seg dum hun som tilslutt måtte gi opp på alle spørsmålene mine og ringe etter hjelp :P)

håper det ordner seg for deg :) lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...