Gå til innhold

Modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om en del jenter som har fått akupunktur de siste ukene før termin.. men hva er egentlig "poenget" med dette? Skal fødselen gå lettere, starte kjappere el..? Noen som kan lære meg litt om dette?

I samme slengen lurer jeg vel også litt på disse oljene folk smører seg med den siste tiden, for å unngå å revne.. hjelper dette? I såfall, hva er det dere anbefaler? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte ca 5000,- på modningsaku. Jeg fødet 6 dager på overtid, og brukte 25 timer på fødselen fra riene startet til lille sprell ble tatt med sugekopp, så for meg var nok ikke aku. "greia".

Olje droppet jeg etter noen dager. Og det er jeg glad for, i og med at jeg ble kilppet før de brukte sugekoppen. Kjedelig å smøre i ukesvis når man like vel må sy...

Skrevet

får akupunktur selv:) det skal hjelpe til at du modner og at fødselen skal gå lettere:) det funker på noen men selvfølgelig ikke alle:) men jeg betaler ikke noe får dette på sykehuset:D

Skrevet

Jeg fikk modningsakupunktur sist jeg var gravid. Vannet gikk etter 2. time, seks dager før termin. Dette sa jordmor kunne være fordi hun ga meg en nål på magen som kunne være litt framprovoserende. Riene kom ikke, og jeg ble satt i gang to dager senere. Hadde en grei fødsel (var min første), det var ikke vondt før på 7 cm åpning, og hadde smerter i en liten time før hun var ute. Så jeg skal ta modn.akupunkt. igjen denne gang. Men det er jo individuelt hvordan en reagerer på dette...

Det jordmor sa til meg, er at det gjør bra for fase to av fødselen, hvor åpningen skal jobbe seg til ti cm.. livmortappen skal visstnok bli mykere. Tror ikke det kan gjøre noe verre hvis du prøver, for å si det sånn, og funker det, er jo det greit...:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...