Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Hei, jeg begynte på bringebærbladkapsler når jeg var 34+3, etter jordmors anbefalning. Skal ikke amme, og de skal visst være kjempefine for å raskere få livmoren tilbake på sin plass :)

De er jo ikke for å få i gang fødsel, noe mange desverre tror, men for å styrke livmoren, hjelpe til med en lettere modningsfase, blø mindre etter og under fødsel! Noen får kynnere av de, men jeg har ikke merket noen forskjell ( Fødselen min startet i uke 32, men de fikk stoppet det, gått med falske rier siden)

Skrevet

Bare lurte på en ting.. har disse bringebær (blad) kapslene noen innvirkning på amming? Siden du nevner at du ikke skal det?

Skrevet

Hun mener nok at siden hun ikke skal amme er det greit å bruke noe som hjelper på at livmoren skal trekke seg sammen. akkurat det ammingen hjelper til med...du vil merke mere etterier om du ammer.

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Amming vil ikke bli påvirket, men livmoren vil trekke seg enda fortere sammen hvis du både ammer og bruker kaplsene :) Som hun over skriver kjenner man nok enda mer etterier om man kombinerer disse to..men er jo veldig individuelt uansett..

Skrevet

Jeg begynte 3 uker før termin. føler vel ikke at jeg merker noe til de...

Drikker teen i tillegg :)

Håper livmoren min er i tipptopp form nå, for nå kan denne fødselen bare starte ;)

Tviler på at etterrier kan bli noe særlig værre enn med nr 2 sist, men det skal jeg innformere om i etterkant :) (termin om 9 dg)

Skrevet

fikk masse maserier av kapslene, men modningsriene gikk kjempe bra i motsetning til første.

Begynte på kapslene i dag 33+6

Skrevet

Dama på helsekostforretningen sa at jeg ikke skulle begynne før 2 uker før termin. Men hun spurte også om jeg var lei så hun er vel av den oppfatning at kapslene setter i gang fødsel! Men da begynner jeg i dag, 33+4.

Skrevet

tabelettene setter ikke i gang noe fødsel, men påvirker livmoren og mellomkjøttet

Skrevet

hmm..jeg tør ikke bruke disse kapslene jeg, for leste en advarsel om dem her inne for en stund siden, husker bare ikke HVA det gjaldt- hvilke uheldige bivirkninger d var snakk om... jaja, brukte det ikke sist gang heller, og fikk en fullstendig problemfri fødsel 2 uker før termin, så står nok over denne gangen også.

Skrevet

Aldri hørt om bringebærkapsler jeg :S

Jeg tror kroppen forbereder seg godt nok til fødsel på egenhånd uten at jeg skal måtte dytte i meg noe som helst :)

Skrevet

Jeg tar, begynte å ta de i uke 37 :) Stod på boksen at en skulle ta 2-3 kapsler 2 ganger daglig, så jeg begynte med tilsammen 4 til dagen, nå de siste dagene har jeg tatt tilsammen 5 til dagen... Er 39+1 nå(onsdag).

En skal ta de en stund etter fødselen også sant? Hvor lenge etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...