gummitarzan Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Hvordan får dere den lille til å sove / roe seg selv?min baby på 6 uker tar ikke smokk..og han har et stort sugebehov.noe som resulterer i at han våkner etter korte sovepause om dagen forde han blir sint/frustrert siden han ikke har noe i munnen..
Snuppi06 Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Prøv med litt sukkervann e.l, noen bruker også litt malt - da sitter hvertfall smokken på plass her Men detter fort ut om han ikke er trøtt...
Formerly known as Tina Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Prøv nuk suttene. Jenta mi var likedan og de var det eneste hun ville og fortsatt vil ta. Jeg brukte mye lillefingeren min i den tiden. Lå med hånda over kanten av sprinkelsenga mens jeg sov i min seng:-)
The Bad Gal Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Har ikke hatt smokk til noen av mine, de har storsett puppa seg i søvn begge to, bortsett fra i bilen. Sikkert en av grunnene til at de er/var vanskelig å få til og sove, men eldste ville ikke ha, og yngste orka jeg ikke tilby, gikk jo helt greit uten også og så slipper vi avvenning:-)
twoboys & a girl Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Ingen av mine tre har brukt smokk, å de sovner av seg selv. Den minste er tre mnd å hun kan sovne med puppen, eller at hun ligger å skravler seg i søvn. Har brukt kluter og bamser de har hatt med seg i sengen.
Trultetryne Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Jenta mi er 8 mnd og hun har aldri brukt smokk, og jeg har prøvd MANGE forskjellige. Hun må stort sett ammes eller trilles i søvn.
elma82 Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Mini på 8 mnd må trilles/rugges i søvn i vogna på dagtid, på kvelden sovner han av seg selv (hvis han gråter tar vi han opp og roer han, legger han ned når han er rolig). Han har en koseklut som han har sovet med både dag og natt siden han var bitteliten. Trøster seg med den og sutter litt på den av og til. Men det er først i det siste han har blitt veldig avhengig av den, tidligere var det ikke så nøye. Fram til han var 6 mnd brukte han smokk, så har dessverre ingen tips. Men kan være lurt å innføre en koseting som alltid er med han når han skal sove. Ikke sikkert det hjelper nå, men kanskje etter hvert.
mammas skatter <3 Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 her har vi brukt koseklut og lillefinger. lillefinger anbefalte de på føden/ammehjelpen. for mini kunne ikke suge slik han skulle.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 Frøkna her er på 5uker,tok smokk for første gang i sted faktisk. Vi har 5-6 forskjellige smokker her,prøvd med sukkervann og malt men det funket ikke.. I dag prøvde vi igjen med en Avent smokk med malt på.. Jaggu lå hu og sutta på den i 20-30min gitt.. Datt ut 4-5ganger,men hu sutta som en gud Prøvde litt i sted men da ville hu ikke igjen.. Hu her har stort sugebehov,hu henger i jura mine hele tiden. Så ble så overlykkelig når jeg fikk hu til og sutte på smokken så lenge i sted Så håper hu fortsetter med det fremover nå.. Vi prøver hver dag med smokk(er)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå