hannetroll Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Vi skal forhåpentlig i gang med IVF ved Ullevål ved forventet mens i løpet av denne uken. "Vanlig" behandling med nedregulering osv. Sist vi var igjennom dette fikk vi behandling i neturlig syklus (kort regime) og jeg klarer ikke helt å tenke hvordan jeg skal regne ut evt termin hvis vi skulle være superheldige og lykkes nå. Hvordan regner man? I brevet fra Ullevål står det at man må regne minimum 8 uker fra mens til egguthenting. La oss si at vi ringer inn mens i morgen, når vil da en evt termin bli? Anyone?
mesana Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Hei. Det kan vel bli litt vanskelig og regne ut egentlig. mtp at alle er forskjellige. Ikke alle trenger like lang tid på de forskjellige medisinene. Men etter ringt inn mens så begynner du jo på spray dag 21. Og så spraye i ca 3 uker, så sprøyte i ca 2 uker, Så uttak og innsett 2 dager senere. Men det kan jo ta lenger eller mindre tid
Håpefull38 Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Lengden på nedregulering og medisinering har ikke noe med terminen å gjøre! På IVF- ere er terminen 38 uker fra uttaksdag! "Vanlig" graviditet regnes fra siste mens første dag+ 40 uker. Sjekk terminberegning på copenhagenfertilitycenter.com
mesana Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Ja det er jo greit nok. Men man vet jo ikke nå før man begynner hvilken dag man får uttak.
Håpefull38 Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Og derfor kan man bar si ca termin før man vet når uttak blir. Hannetroll har fått beskjed om ca 8 uker fra mens til uttak, så da blir det 8 uker + 38 uker(+ - alt etter hvor lenge hun må gå på medisiner)
hannetroll Skrevet 4. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2010 Takk for innspill damer! Jeg hadde helt glemt dette med de 38 ukene fra uttak, men det er jo selvsagt helt logisk, og ikke forskjellig fra sist gang på kort regime. Vi krysser fingrene for at IVF-tassen vår som nå har rukket å bli halvannet år får søsken i løpet av 2011 :-) Lykke til tilmed prosessen dere også!
Gjest Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Hei Jeg brukte denne: http://www.terminkalkulator.com/ Så valgte jeg "dato for befruktning" (samme dato som uttak) i stedet for siste mens. Lykke til med forsøket, håper at dere lykkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå