Magia Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Hei! Jeg fikk en gutt i februar 2010, og med 80% dekningsgrad i permisjonen er både jeg og far ferdige i slutten av februar. Men jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det når den tid kommer. Hvem skal passe lillegutt? Jeg syns det er så tidlig å sende en ettåring i barnehage Men dere som har tenkt det, har dere allerede søkt barnehageplass? Litt av problemet er at jeg ikke har noen jobb å gå ut i heller, men regner med at det ordner seg til pappaen skal ut i permisjon. Men det ville jo vært bortkastet å søke og få barnehageplass 100% f eks hvis jobben jeg får er 80% og på kveldstid. Hvordan gjør dere det? Er dagmamma noe man kan vurdere, noen som har erfaringer/tanker rundt det? Sitter og føler at permisjonen snart er over, og kjempetrist og gruer meg (
Mayline Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Lurer på det samme som deg. Synes det er helt forferdelig å sende en 1 åring i barnehage. Min permisjon er ferdig i januar. Skulle ønske jeg fant en annen løsning, så om noen har noen gode forslag blir jeg glad.
Formerly known as Tina Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Jeg skal ut i jobb igjen i februar. Jeg har allerede søkt barnehageplass fra januar slik at vi kan få en lang tilvenning( hvis jeg får plass). Jeg jobber selv med de minste barna i barnehagen og vet fra erfaring at de har det veldig godt i barnehage:-) Det føles for oss foreldre at barna er for små, men det er utrolig hvor mye de lærer i barnehagen. I barnehagen er det mange voksne med stor kompetanse på akkurat den alderen barnet ditt er i. De har ansvaret for at barnet ditt har det godt:-) Hvis du heller vil ha dagmamma ville jeg sett på hvor mange barn hun har og hva hun finner på med barna mens de er det. Og det er fortsatt lenge igjen til jobb:-) Tror nok det er viktig å nyte dagene mens vi har de.
Magia Skrevet 3. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2010 Du har helt sikkert rett TinaBS, at det føles verre enn det er. Har selv jobba i barnehage, ikke så mye med de minste barna men. Jeg vet jo at de har det godt i barnehagen (somregel!), men det føles likevel sårt å skulle sende minsten dit. Drømmen hadde vært å være hjemme med han til neste barnehageår til høsten 2011. Men, det er ikke så lett å få det til å gå opp økonomisk. Vet du om det er vanskelig å få barnehageplass når man ikke har søkt allerede? Siden jeg ikke vet hvordan arbeidstidene mine blir, så er det liksom så dumt å søke allerede nå. For alt jeg vet får jeg ingen jobb heller. Hmm. Mange tanker og bekymringer om dagen altså!
Formerly known as Tina Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Jeg merker at selv om jeg har jobbet lenge med barn fra 9 mnd opp til 2 år, skulle jeg ønske jeg kunne bli litt lenger hjemme. Til neste høst feks:-) Nå er det jo slik at det ikke lar seg gjøre, men jeg er heldigvis veldig trygg på at hun kommer til å få det godt i barnehagen. samtidig er vi så heldige at bestemor bor i nabolaget og slutter kl 14 hver dag så hun kan gi jenta litt kortere dager av og til:-) Hvis du er avhengig av å få barnehageplass, ville jeg søkt allerede. Dersom det viser seg at du trenger mindre plass eller ikke noe i det hele tatt kan du si opp deler eller hele plassen. Det er bedre å ha fått en plass enn å sitte til vinteren og stresse:-)
Guttemamma x 3 Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Vi har desemberbarn og har søkt barnehageplass fra januar, men regner ikke med å få noe før august 2011. Vi satser derfor på å jobbe 50% hver fra januar til august. Ingen krise hvis du får100% barnehageplass og det viser seg at du ikke får bruk for den. Du kan enten søke permisjon fra barnehageplassen eller si hele eller deler av den.
Tyttebærsyltetøy Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Vi har søkt barnehageplass fra februar. Da er frøkna 11 mnd. samme barnehage som storesøster, og vi har fått muntlig beskjed om at vi får plass. Storesøster begynte i barnehage når ho var 1 år. Sånn er det bare... Vi er avhengige av å jobbe begge to, og vi har en super barnehage med en stabil stab.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå