Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 førstegangsmamma som lurer på alt... hehe... lurer på når jeg skal introdusere kosedyr for den lille, kan jo selvfølgelig prøve meg frem men om noen vil dele noen erfaringer med når de begynner å interessere seg for små myke venner så blir jeg glad!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Jøsses..er det ikke bare til å kjøpe en bamse da?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Hva skal du med bamse??Er det ikke likegreit å la være å gjøre han avhengig av en fillete bamse som det bare blir grining av når den mistes eller går sund? Isåfall,kjøp fler av samme type så du har i reserve.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Jeg ga lilemor en liten koseklut med "bamsehode" på fra dag 1, det lå bare oppi vogna/senga i et par mnd. Men etterhvert begynte hun å sutte på den når ho koste/klør i gommene.. Så nå er hun helt avhengig av den når hun sover, har den liggende over hodet Har kjøpt 3 stk, de slites ut å må vaskes så da ha vi noen å bytte mellom
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 HI her. det var faktisk et seriøst spørsmål, og jeg er så driiiiitlei folk her inne som ikke bare kan holde kjeft hvis de ikke har noe fornuftig å komme med. noen snille mammaer der ute som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Jeg gav deg et godt råd,kjøp fler av samme type.Så slutt og være sur! 12.14
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Jeg gav deg et godt råd,kjøp flere av samme slag.Så ingen vits og være sur. 12.14
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Må man introdusere kosedyr? Er det ikke bare å kjøpe en bamse?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 Det jeg spør om er NÅR de begynner å interessere seg for det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 Min gutt fikk kosekluten oppi vogna/senga fra dag en. Den lå alltid ved siden av han. Fra 6 mnd alder ble han avhengig av den for å få sove. Nå er han 1 år og "kosen" er hans beste venn..hehe. Han kan dra rundt på den og lukte å kose en god del av dagen. Som regel kun når han er litt trøtt og sutrette. Syntes det er flott at dem har en koseting jeg. Når han snart begynner i barnehagen skal kosen være med som en liten trygghet. Håper du fikk svar på spørsmålet ditt her. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #11 Skrevet 3. august 2010 Liten hadde kosekluten sin i sengen hele tiden. Så plutselig i firemåneders alderen ble hun så glad for å se den. Og nå koser hun med den når hun skal legge seg. Men vi har begrenset kosekluten og smokken til sengetid. Utover det har hun mange små kosedyr som hun liker å sitte og leke med og suge på. Liker ekstra godt dyr med hale eller store ører .
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 3. august 2010 #12 Skrevet 3. august 2010 Tassen vår fikk vel kosedyr i senga da han var 3-4 måneder. Kjøpte en bamse som det ikke var "løse" deler på... dvs at øynene var sydd (ikke sånne påsydde kuler som kan ramle av og barna kan sette i halsen). Jeg syns det var greit å vente i noen måneder før vi la kosedyr i senga (ja da, sikkert litt hysterisk...hehe). Men det er jo en trygghet for de små å ha et eller annet kos i senga når de skal sove.. enten om det er smokk, koseklut eller bamser. Nå er han 1 år og elsker bamsene sine Men han trenger dem ikke på dagtid. Kun når han skal sove.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #13 Skrevet 3. august 2010 Du kan sikkert begynne når som helst så lenge det er en babysikker bamse. Jeg er forøvrig tilhenger av å ha flere forskjellige slags bamser, så det ikke blir bestemt at barnet skal ha en favoritt, så slipper du helt den problematikken andre snakker om og en hvilken som helst bamse vil være god nok i fremtiden. Variasjon er jo en god ting uansett.
The Bad Gal Skrevet 3. august 2010 #14 Skrevet 3. august 2010 Vi har flere ulike, og eldste har ikke vært kjempeinteressert i noen av de. Har hatt de i senga o.l litt på rundgang, men hun har ikke knyttet seg veldig til noen av de. Hun er over 2,5 år. Ikke alle barn er interessert i bamser, men for noen barn er de verdens viktigste "ting" og de kan knapt leve uten :-) Man kan jo ikke bestemme hva de skal legge sin elsk på, det der finner de ut av på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå