Gå til innhold

Svangerskapskontroll i går:)

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå egentlig hatt litt problemer med å forstå at jeg faktisk er gravid. Har hatt ett flott 1. trimester med få symptomer, og de symptomene jeg har hatt har jeg ikke helt klart å koble med graviditeten. Så var jeg på svangerskapskontroll i går, og legen drar fram den magiske lille boksen som kan gi meg bekreftelsen jeg trenger. Og riktignok, etter mindre enn 30 sekunders leting kommer det fram en sterk og tydelig hjertelyd.De siste månedene har jeg fått fast jobb, solgt huset vårt for myyye mer enn vi trodde vi kom til å få for det, forlovet meg og nå baby på vei... *Sukk* går det an å bli mer lykkelig enn dette?

Fikk diagnosen bekkenløsning hos legen i tillegg da, ikke sååå morro, men har fått henvisning til fysioterapaut og har ennå ikke de aller største plagene, så jeg griner ikke av den grunn;)

På slutten av dette gledesinnlegget har jeg et lite spørsmål: hvor mange har lagt på seg noe når de er i uke 13? Jeg har gått ned 2 kg (uten noe kvalme, oppkast eller redusert matlyst) og legen mente at jeg bør begynne å telle kalorier oppover. Men er det ikke helt vanlig å ikke ha gått opp i vekt så tidlig?

Stoooor klem fra lykkelige meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142154689-svangerskapskontroll-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst.. Gratulerer med lille spire, forlovelse og hussalg! :)

Nå varierer det jo tydeligvis veldig på hvor mye man går opp i vekta, og alt avhenger jo at hvordan kroppen din var før. Noen går ned i vekt hele veien, mens andre går opp i vekt.

I uke 13 hadde jeg vel ikke lagt på meg mer enn 1kg noe jordmora ikke syns var så veldig rart. Da jeg var der igjen i uke 17 hadde jeg lagt på meg 3kg og nå er det vel noe rundt 6-8kg i uke 27.

(Er forresten 167cm)

Nesten litt rart de ba deg begynne å telle kalorier egentlig, jeg fikk noen spørsmål angåande kostholdet og jeg spiser som en hest men har aldri lagt på meg av den grunn.

Hm, gratulerer så masse! :)

Jeg er 18 uker på vei og minus 3 kg foreløpig. Fått litt kjeft fra legen, men hva kan man gjøre liksom? Jeg er undervektig fra før, men spiser som en hest. Alltid vært heldig med høy forbrenning og alltid trent mye. Var også på kontroll i dag og legen sa at hvis jeg ikke hadde passert 50 kg om 2 uker (uke 20) så ville han gi meg rent fett... What liksom? :P

Skal også sies at jeg kasta opp MINST 4 anger hvert døgn hele de 3 første mnd, men gikk ikke ned før jeg hoppa over hit til 2. tri :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...