DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Hei! Min lille knært er idag 10 dager gammel - så rimelig fersk ;o) Vi har ei lita jente fra før .. så gutt er liksom en ny erfaring. Hver gang jeg/vi skal skifte bleie - tisser han selvfølgelig - og gjerne over det hele Idag tisset han faktisk opp i sitt eget øre... stakkars Er det noen som har noen gode tips til hvordan vi kan grise litt mindre? Når det gjelder bæsj - har vi til nå brukt ca. en 1/2 pk. med Mesoft HVER gang han bæsjer........!! Og opptil flere bleier.. 5 stk. på det meste.. (sånn kan vi jo ikke ha det ... blir ALTFOR dyrt!) Dette fordi han bæsjer og bæsjer og bæsjer når han ligger på stellebordet ... og det fylles rimelig fort opp.. (hehe - må le av dette).. Vi har til nå vært begge foreldre i full "jobb" ved disse bæsjebleiene - men til uken begynner mannen på jobb (vanlige jobb) igjen - og jeg grue meg til å gjøre dette alene... Huff... Hvis noen har noen tips/råd her også - mottas det med STOOR takknemlighet!!!!! På forhånd, tusen takk! Klem meg.
gumo Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Hei, er ingen ekspert, siden jenta mi bare er 11 uker, men har kanskje noen tips som kan hjelpe. Jeg vet ikke når dere skifter bleie, men mener jeg har lest at babyer ofte tømmer tarmen rett etter de har spist. Derfor kan det kanskje hjelpe å ta stellet rett før mat i steden for rett etter, hvis dere har gjort det. Når det gjelder bæsj, pleier vi å ta bort det aller verste med våtservietter, og så vaske med vanlig flergangsklut. Bruk av fem bleier på kort tid har jeg dessverre ingen erfaring med, så der har jeg ingen råd..
malin85 Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Sønnen vår akkurat sånn han også. Har ingen gode råd, men kan si att det blir mye bedre snart. Ble vel bedre etter en mnd tid her.
Gjest Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 En venninne som også er guttemamma tipset meg om å åpne bleia og deretter legge den over tissen igjen fordi de ofte tisser når det blir litt kjøligere enn det er i bleia. Sånn kan du fange opp tisset i bleia. Har ikke vært nødvendig her for gutten vår tisser sjelden når vi skifter på ham så jeg har ikke selv sett om det funker, men ifølge venninnen min er det effektivt. På de værste bæsjebleiene bruker jeg stort sett gasklut og rent vann. gris blir det jo uansett men billigere er det ihvertfall.
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 3. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2010 Hei igjen, Tusen takk for svar jenter! Hadde han bare bæsjet all bæsjen med en gang - hadde det ikke vært noe problem.. da kunne vi jo bare tørket vekk det verste med Mesoft - og vasket med klut etterpå... Men her vaskes det ..og bæsjes igjen... vaskes .. bæsjes igjen... osv ..osv... puuh... Akkurat som om han venter på at vi skal komme å vaske - så han kan bæsje mer ) Gleder meg til å bli litt mer rutinert her altså! Klem.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Har igrunn ingen gode tips jeg heller.. Annet enn at.. Ja det blir bedre:) hehe.. Min var også sånn til å begynne med. Han tissa og bæsja så fort bleia ble løsnet på helt håpeløst med andre ord. Holdt på sånn i en måneds tid ca før han fant ut at, hmm, bleia er der for en ting ja;)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 3. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2010 Hehe... kan ikke annet enn å le ) Er ganske komisk når mannen og jeg springer skyttel trafikk mellom stellebordet og vasken ..og stressede stemningen på badet er til å ta & føle på Kan ikke huske at det var sånn med frøkna vår.. (sikkert bare glemt) All har sagt til meg at gutter er så mye enklere å stelle - men jeg kan ikke si meg helt enig - ennå - iallefall. Vi får nok tro og håpe at det går seg til snart! Takk for støtte jenter! Klem fra oss.
Mammantil1ermannogdag9snup Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Brukte å holde han på armen og bruke vaske servanten og spyle det av med krana + en klut for å vaske med.. Noen ganger våtservett, andre ganger mesoft med litt vann på.. varierte noe etter mengde og spredning=P.. kan bli litt tørr på beina av vann, men viss man passer på å smøre med olje(neutral brukte jeg) når man ser at han er tørr går det greit=) min er snart seks mnd nå, husker fra den første tiden at det var bæsj ved vært bleieskift, men det blir bedre etterhvert..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 Ang. tiss ved bleieskift: Når jeg skifter bleie på gutten vår, legger jeg alltid en liten klut over utstyret hans. Jeg bruker de små froteklutene fra Princess. Jeg tar en ny klut hver morgen og lar den ligge fast på stellebordet, tisser han på den så skifter jeg den ut selvsagt. Bruker den ofte til å klappe han tørr rundt ballene hvis jeg må vaske der etter en bæsjebleie. Bæsjing: Jeg har også en tendens til å ta bleiene for fort. Gutten vår har ofte bæsjet etter at jeg har tatt på han ny bleie. Du får bare vente en stund etter at du har hørt det første braket. Etterhvert lærer du han å kjenne også! Gutten vår lager så mange lyder, så nå har jeg iallfall lært å høre når det er bæsj på gang.. Våtservietter: Jeg må innrømme at jeg bruker nesten bare våtservietter. Det er jo ikke anbefalt å bruke våtservietter, da de kan inneholde hormonfremkallende midler, men da jeg fikk vite at de fra Libero var trygge, begynte jeg å bruke dem... Kjøper du dem i 4pakninger, er de mye billigere enn om du kjøper dem single. Ellers bruker jeg frotteklutene fra Princess også, med lunket vann. Har klutene fra mesoft, men de er så små liksom, så ble bare sløsing.
ifie Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 Som JuniGull2010 sier: ikke ta bæsjbleien for fort! De er ofte ikke ferdig etter det første braket, men bæsjer gjerne et par ganger til før det er stopp. Mens man venter på at han skal bli ferdig, kan man henge han over armen eller holde han oppreist, så kan tyngdekraften hjelpe litt til Lurt og ha klut liggende klar til strålen som kommer. Jeg har hatt en lei tendens til å glemme den... :/ Når jeg tørker bæsj, tar jeg det aller grøvste med vanlig dopapir og kaster i do, så vasker jeg med klut og vann - gjerne litt olje til slutt. Vi har stellebord, do og vask så nært hverandre at jeg når både do og vask og baby samtidig, da trenger vi ikke være to. Heldigvis
gulterkult Skrevet 3. august 2010 #11 Skrevet 3. august 2010 jeg fikk dette tipset: åpne bleia og blåse litt nedi der, vente o blåse litt til. da hender det de tisser. jeg har aldri fått det til, følte det var litt teit å gjøre det liksom, men man kan jo prøve!
babymiffy Skrevet 3. august 2010 #12 Skrevet 3. august 2010 Høres kjent ut. Gutten min på 8 mnd tisser/bæsjer nesten uten unntak på stellebordet. I tillegg har han (før vi starta for fullt med fast føde) strevdes med å få bæsja, virka som han aldri fikk tømt seg skikkelig. Fra kiropraktor fikk i "bæsjeøvelser", som vi gjorde på stellebordet uten bleie.. Tipset mitt er da Libero engangsvaskekluter! Legger under ca 3-5 stk under rompa før stell, og kommer det tiss/bæsj, så kaster du bare den øverste etterhvert som de blir tilgriset. Etterpå setter jeg hele gutten i vasken:)
82kreps Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Hei! Har ikke så mye erfaring jeg heller, har en gutt på 11 uker. Men en ting er sikkert, det blir bedre! Var rimelig fortvila en periode, jeg og. Nå har jeg rett og slett en boks som han tisser i! Funker supert, han tisser jo alltid Og når du lærer babyen din å kjenne, er det rimelig lett å skjønne når han har tenkt å tisse. Nå smiler han rett og slett rett før I begynnelsen laget han en O med munnen. Og jeg skyller han alltid i vasken, fra livet og ned, og lar han lufttørke. Da blir han ikke sår heller. Tørr har han ikke blitt Stellet tar litt tid på den måten, men når han er så stor som han er nå, er jo stellet bare koselig, der han ligger og spreller og smiler
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 4. august 2010 #14 Skrevet 4. august 2010 Hei Dolly D, koselig å se deg her inne:-) Håper du storkoser deg med lille baby! Det gjør jeg ihvertfall...lille snupp er nå 17dager gammel, og er verdens nydeligste:-) Jeg storkoser meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå