Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Del Skrevet 3. august 2010 Hei! Er veldig frustrert nå, sitter på jobb og prøver å finne en sittestilling som ikke gjør vondt. Har nå en kontorjobb (kan ikke utføre de andre oppgavene mine pga. graviditeten) så finne andre avvekslende oppgaver er dessverre ikke mulig. Har nevnt for JM og lege at jeg har vondt i bekkenet og ikke får gjort noe fornuftig på jobb. Veldig mange av de jeg kjenner som har hatt bekkenproblemer i svangerskap sier jeg må trappe ned arbeidet for ikke å ødelegge bekkenet helt, men når jeg nevner at jeg har vondt i bekkenet til lege så virker det som han lukker ørene. Til slutt spurte jeg legen hva som defineres som bekken-problemer "når du ikke klarer å gå" fikk jeg til svar, "ok" sa jeg og gikk fra legen med tårer i øynene. Jeg klarer å gå, må ha hjelp til å få på meg sokkene... Bena skal helst være litt høyt når jeg sitter pga ødemer, men må velge mellom å bite tennene sammen for å få løftet føttene opp, eller ha oppsvulmede ben. Prøver å bevege meg mest mulig på jobb, men det å reise seg opp å gå til toalettet er jo j***g vondt til tider, men jeg klarer å gå dit selv... Ble ett veldig sytete innlegg, men er veldig frustrert og forvirra... men for meg er legen den som vet best, men når jeg leser inne på forumet her så begynner jeg litt å lure. Jeg vet jo at alle gravide har bekkenløsning, det skal man jo ha, men jeg vet ikke hva som faktisk er vanlig mtp smerter.. men spørsmålet var som sakt, hva mener dere er bekkenløsningsplager? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142154619-hva-er-deres-definisjon-p%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Del Skrevet 3. august 2010 jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og kommer til å være det frem til fødsel i slutten av november ( hvis det ikke plutselig går over da..) Legen min forstår at jeg er veldig handicappet pga av dette, vondt å gå mer enn 10 meter, men klarer også å gå på do selv. Er ikke i stand til å gjøre husarbeid eller å gå på butikken og er helt avhengig av mannen min. Tenker med skrekk og gru på de som er alene og kanskje har flere barn å ta seg av.... Du skal ikke provosere frem smertene, da blir det bare verre. Gå til Legen din, forklar så godt du kan og bli sykemeldt frem til fødsel- det er din kropp og den skal fungere etter fødselen og mange mange år etterpå også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142154619-hva-er-deres-definisjon-p%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142154892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 5. august 2010 #3 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg har fått bekkenløsningsplager kastet på meg de siste dagene. Det verker når jeg går, sitter, står eller ligger og ringte legen min i dag. Fikk beskjed om å ringe en fysioterrapaut og bestille time også får jeg henvisningen på tirdag når jeg skal til legen på kontroll. Jeg kan gå, jeg kan jobbe men det er langt fra behagelig. Så jeg er ikke mye i tvil om at du har bekkenløsningsplager. Jeg ville snakket med JM i stedet for legen, hun vil nok ta deg på alvor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142154619-hva-er-deres-definisjon-p%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142162269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vbu Skrevet 6. august 2010 #4 Del Skrevet 6. august 2010 Gå til kiropraktør og få ham til å evaluere deg. De har mye mer peiling på disse tingene enn leger. De kan føle på kroppen din og kjenne problemene og muligens hjelpe litt. De kan også gi det sykemelding hvis det blir for ille. Slet også veldig med korsryggsmerter som fulgte med mye mer alvorlige smerter i lysker, hofter og symfyse. Å sitte på jobb var vondt men det hjalp hvis jeg satt med bena høyt i en behagelig stol hvor det gikk an å lene seg godt tilbake. Pute i ryggen hjalp meg også. Glem å sitte i 90 graders "riktig" stilling. Jeg svimte nesten av et par ganger når jeg utsatte meg for det. I begynnelsen kunne jeg faktisk stå litt imellom og det hjalp. Det ble umulig på slutten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142154619-hva-er-deres-definisjon-p%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142166573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå