Gå til innhold

Ul idag, men de så ingenting..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :) Jeg var også på UL når jeg var 5+4, da så dem bare en fostersekk. Fikk time til ny UL 14 dager senere og så et hjerte som banket :) Fosteret vokser i forskjellig tempo så jeg ville ikke så veldig bekymret :) Men hva sa legen? Skal du på ny UL?

Takk for svar :) Aokei, ja det er sant, de vokser vel kanskje forskjellig, men var kjempe bekymret siden de ikke så noe enda da.. HAn sa det kunne være begge deler.. Men han trodde det var det att det var for tidlig til å kunne se noe. men skal tilbake den 16 aug :) Men hadde en hcg på 4000 :)) Så det er jo positivt:)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

jeg var på tidelig UL i uke 6+3, og først så vi bare fostersekken, det tok legen hele 5 minutter å lete frem den lille spira vår, som da var 4mm, så det er jo ikke så store spira å se på enda.. Forige svangerskap gikk jeg med tvillinger, tidelig UL i uke 8, da var ene embroyden 1.48 cm, mens den andre var 1.21 cm, så det er en forskjell på hvordan de vokser i starten :) skal nok se, når dere kommer på UL, så ligger nok spira på plasse sin får vi håpe :)

Åja såpass ja !:) Da er det nok ikke sikkert den vises nå, men kanskje neste uke når jeg skal tilbake.. For nå så vi bare forstersekken vi også, han sa att noe helt nede til venstre kunne ligne noe, men han klarte ikke å se det sikkert.. Men var også på ul forje uke da så de heller ingenting. Ble egentlig henvist dit idag av lege vakten igår siden jeg hadde en ur liten blødning. Men greit å få det sjekket, for som han sa, hver 3 kvinne blør i svangerskapet. Men man fikk vente å se neste uke, å håpe det vises noe da ! :)

Annonse

ja :) det med blødninger kan oppstå, i små eller store mengder, uten å bety noe er galt, hadde selv 4 mindre og en stor blødning sist, ble en vane for oss, så nå er det nesten rart å ikke ha noen blødning..

Men, når det gjelder UL, om det kan være en antydning til noe, så er det nok noe der ;) men de er jo så små! min lille så jo nesten ut som en mini mygg når vi så den nå :) så det viser seg nok at det er en liten en der :)

Har ei venninne som var på tidelig UL i uke 5+1, der sa de det bare var en fostersekk, 2 uker etter, så de fortsatt ikke noe, og pratet om utskrapning, hun ba om to uker til, for sikkerhetens skyld, og på den UL'n i uke 9, så så de jo spira, lå der som om den alltid hadde vært synelig.. Så er mye som kan skje!

Såpass ja..Ja da vil jeg tro det nesten er litt vanelig for deg å blø. Jeg trodde jeg skulle svime av igår når jeg blødde. Å legen idag snakket om utskrpning allerede idag, å att 50% SA. Noe jeg ikke heelt likte, men fikk time igjen neste uke heldigvis, men jeg kommer ikke til å gi meg enda, Når jeg leser det om hu veninna de, så er det jo litt skremmende, da skal jeg vente enda lengre før de får bestemme noe som helst gitt. :) Men når hcg prøven viser 4000 så er den jo ganske høy da, men har tatt en til, så de skal sammenligne med, om den er høyere enn 4000 så lever den som han da, om den går nedover er det nok ingen liv der lengre. Synes det er skikkelig dårlig hjelp å få på sykehuset, de er så trangsynte å så sinte, de snakker liksom KUN om det de må, å svarer ikke på spm mine ! Lurer på å velge ett annet sykehus til en evt fødsel, for dette er uaksptabelt. De skaljo liksom være den som skal hjepe deg igjennom dette, men de setter deg bare mere ut, å gjør så man får enda flere spm! Å når man itillegg er kjempe redd, siden man ikke ser spira,så gjør ikke det saken noe enklere ! :/ Men har du opplevd noe slikt? Vet du om man kan velgehvor man vil på undersøkelse osv, til mennesker som er litt hyggeligere, å noen som bryr seg...

Ja, et med blødninger er skremende i starten, første blødningen min, var ekstrem, med smerter i mage og rygg, vi var sikre på at det hadde gått galt for oss, så da vi kom på UL i uke 6, så ble vi lamslått, da legen kom med: "ikke bare står det bra til her inne, men her gjemmer det seg to små".. Så de mindre blødningene senere, så ble det med å ta hcg test hos legen.. Desverre gikk det ikke vår vei den gangen, men nå får vi 3 ganger så mye oppfølging da.. Så prøver å puste rolig nå :)

Jeg ville nok ikke gått med på noe utskrapning før hcg nivå skulle starte å synke, eller om det ikke viste seg noe i uke 8.. De får jo ikke gjort noe, uten at du godtar det, så stå på ditt du :) håpet er jo ikke ute, før hcg dropper, eller lignende.

Sist hadde vi Elverum sykehus som fødeplass, men da det gikk galt med tvillingene, så var det ingen hjelp å få der.. Forstår jo at det var den enkelt persjonen som handlet galt, men man blir jo skeptisk av slik, så nå har vi midlertidlig fødeplass søknad på Gjøvik, der vi fikk stor støtte og hjelp sist, og masse oppfølging nå :)

Om du mistrives med behandlingen du får en plass, så er det ingen som kan nekte deg å ta kontakt med andre plasser, om du prater med fastlegen din, så kan h*n hjelpe deg med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...