Gå til innhold

Noen som har vondt i hodet?

Anbefalte innlegg

Er 12+5 i dag. Siden torsdag har jeg hatt så vondt i hode. Tatt en paracet, men det hjelper ikke. I går tok jeg faktisk 2.Ble nesten værre.

Kjennes ut som om hodet skal sprenge. Fin om morgenen, men utover dagen på jobb bare smyger den seg på. Har ikke vært plaget av hodepine før.

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142154239-noen-som-har-vondt-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer her! Opplever hodepine så og si hver dag nå. Det hjelper liksom ikke å drikke vann heller. Pleier å hjelpe meg å gå en liten tur ut å få frisk luft og å meditere. Paraceet og andre hodepinetabletter har jeg ikke brukt på flere år, da jeg følte at jeg ble "resistent" mot dem, og måtte bare ta fler og fler for at hodepinen skulle gi seg.

Annonse

Jeg sliter også med hodepine, jeg spiste paracet, drakk mye vann, sov mye, ut og luftet meg, gikk tur osv. gjorde alt, men ingen ting funket. tok til og med paralgin forte, men det hjalp heller ikke. dro til legen og fikk beskjed om å komme meg til en fysioterapaut, han sa at jeg hadde spenningshodepine. har vært på 3 behandlinger og enda er det ikke helt bra. men det hele startet da jeg var 13 uker på vei og er nå straks i uke 19. Sleit med hodepine i 1 svskapet og, men denne gangen så sitter det så langt inn at jeg ikke blir kvitt det..

hadde pause fra fysio i 14 dager, men i ferien så har jeg ringt til fysio der jeg bor(hjemmestedet mitt) da jeg har hatt hodepine i 3- 4 dager. hun sa at jeg må ha beh 2 ganger i uka,. så mitt råd er å komme seg til fysio

Hei og takk for mange gode råd..

Var hos legen i dag, han sa også at det var spenningshodepine,.. Men tror ikke jeg stresser veldig, ihvertfall ikke fysisk..hehe, men jobben krever en del.

Han anbefalte strekk og massasje og da mente han at paracet ville funke når spenningen i nakken hadde blitt mindre.

Så får bare håpe det.. Drikker forresten sikkert 4 liter vann om dagen, så kommer ikke av det..

God bedring alle dere;)

Jeg er nå 12+4 og begynte med KRAFTIG hode pine på søndags kveld, på mandag måtte jeg få be om å komme senere på jobb, jeg tok 1 paracet for jeg viste jeg kunne ta det når jeg var gravid, den virket ikke, så etter noen timer på jobb måtte jeg gå hjem. Ringte til legen som sa at jeg kunne ta 2 tabletter 3 ganger daglig (syntes det hørtes mye ut??) men hjelpe ikke det heller. Jeg har også vert veldig kvalm, og brukt ingefær tabletter, fikk beskjed av legen av slutte med dem siden jeg følte at di ikke virket lenger. Sa jeg skulle ta reise syketabletter i sånn gul eske, med rød varseltrekant (husker ikke hva di hetter) disse reisesyketablettene har jeg tatt mange ganger før i mitt liv, og blir virkelig uvell og svimmel av di, og disse mente lege at jeg skulle kjøre til jobb med, og springe rundt på et kjøkken å lage mat med skarpe kniver...så jeg ringte i dag å sa at jeg tok ut egenmelding til jeg kom til han så kunne han vurdere om at han ville gi meg sykemelding for disse dagene.....

Jeg hadde daglig hodepine i uke 13-14. inne mellom hjalp paracet men ikke alltid. Fikk tips om å hode meg helt unna søtsaker som brus, is og sjokolade. I tillegg beg. jeg å ta jern (selv om jeg ikke la for lavt OG ja jeg vet man ikke skal ute å snakke med lege..)Etter et par dager med jern så var hodepinen borte vekk.

Koser meg med is i sommervarmen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...