Gå til innhold

Sønnen min våknet med skikkelig opphovnet kinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele kinnet er hovent. Det er dobbelt så stort som det andre. Han er litt rødflammet på kinnet også, og sier det er vondt når jeg trykker. Han har aldri hatt hull i tennene og er 6 år. Noen som har vært borti slikt?

Fortsetter under...

Skrevet

Han er jo vaksinert ved 15 mnd.

HI

Skrevet

Har ringt men ikke fått time før kl 12.30. Ville bare forsøke å drive litt research før vi skal dit.

HI

Annonse

Skrevet

Jeg hadde sånt kinn som barn en gang. Da var det blitt betennelse i tannkjøttet rundt en jeksel. Antibiotika i en ukes tid gjorde susen :)

Jeg har også opplevd hovent kinn pga myggestikk, men da var det hardt og vondt.

Skrevet

Hm, dette opplevde vi i fjor, min datter, på samme alder, våknet to netter på rad og klagte på vond kjeve/kinn, jeg såg ikke etter før natt nr to og såg at hun da var skikkelig hoven.

Dagen etter gikk vi til lege, og de var sikker på at det var kusma, selv om hun er vaksinert, og måtte holde henne hjemme fra skolen en hel uke. Flere prøver ble tatt men da svaret på prøvene kom var det hverken kusma eller kyssesyke, men noen av leverprøvene var veldig høye. De ble kontrollsjekket etter ett par måneder og da var de gått ned. Ingenting ble gjort siden hevelsen gikk ned etter ett par dager og ingenting annet feilte. Så hva det var vet vi dessverre ikke, men ikke har jeg bekymret meg mer over det heller.

Men la oss høre hva legen sa.

Skrevet

Kan være betennelse i spyttkjertler også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...