Gå til innhold

Gitt opp kostholdet litt ... Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette svangerskapet har virkelig ført med seg mer matkrøll enn forventet. Veldig sukkersug, veldig karbohydratsug og generell ulvehunger i perioder. Kan gæfle innpå så jeg blir helt drlig etterpå, er jo ikke akkurat mye plass i magen for tiden til ekstra utskjeielser. Prøver å spise sunne ting i løpet av dagene, men det blir alltid noe usunt i tillegg eller altfor store mengder av det jeg spiser (sunt el usunt). Sluttet å gå på vekten da jeg hadde gått opp 13 kilo, nå er det vel et par-tre til som har kommet på. Er ikke en grusom vektoppgang, men jeg er ganske liten og bekymrer meg jo litt for om det vil gå av igjen.

Er så utrolig frustrerende. Mott vanlige, ikke-gravide jeg trener flere ganger i uken, spiser sunt, er helse- og kostholdsbevisst og kan generelt mye om dette. Likevel klarer jeg ikke følge dette nå av en eller annen grunn, og nå - med 41 dager igjen til termin - lurer jeg litt på hvor det vil ende:) Noen andre som har det på samme måte eller som har noen gode tips til å holde seg litt på matten i innspurten?

Litt redd for at disse (u)vanene skal henge igjen etter babyen er ute også ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en mat orgie når ungene ikke er til stede ja... Og det er ikke det sunneste i skapet som blir tatt frem!

Skrevet

Har også hatt veldig sug på søtt i svangerskapet. Klarer å styre litt med å spise masse frukt men det blir faktisk i overkant mye frukt for å være sunt. Har lagt på meg altfor mye (15 kg i uke 38). Klarer nesten ikke å gå på grunn av bekkenløsning så trening er uaktuelt :( . Var en periode hvor jeg gikk fra mye trening til ingenting og var sulten som ulv så da kom kiloene brått på.

Eneste rådene jeg har er å faktisk gå på vekten. Det hjelper meg vanligvis i noen dager selvom det er vondt for sjelen. Mye vann (alltid masse før måltider), frukt istedenfor godteri, og sunn middag/lunsj. Lykke til!

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Uff, vet hvordan du har det! Ikke-gravide meg var ikke noe spesielt sunn heller, men hadde høy forbrenning, og uansett hva og hvor mye jeg spiste la jeg ikke på meg! Hadde hyperremisis de første 23 ukene av svangerskapet hvor jeg gikk ned 7 kg, når kvalmen ga seg la jeg fort på meg disse igjen, og etter dette har jeg gått opp 16,8 kg, er i uke 35+6 nå!

Jeg skjerpet meg en stund, spiste ikke godteri, usunn mat eller drakk brus i ukedagene, men så startet fødselen i uke 32+2, og når jeg kom hjem fra sykehuset da syns jeg litt synd på meg selv! Går jo bare hele dagen (og natta) med rier enda, og sover lite..da er det godt å trøste seg med en burger til middag, eller litt sjokolade på kvelden!

Strekkmerkene har kommet allikevel, og nå gir jeg litt F, drikker ikke mye brus, men det er fordi jeg syns det smaker bedre med iste eller saft.

Så jeg sier bare : "Kg, kom treng deg på, her skal du INGEN motgang finne!!!!"

Skrevet

He he, bra det ikke bare er meg. Er sikkert litt det at man legger på seg uansett og da er det ikke så motiverende å spise "som man skal". Men det får være greit nå så lenge de gode vanene gjenopprettes etter fødsel. Det håper jeg virkelig!

Skrevet

Jeg var ikke særlig sunn før jeg ble gravid heller, cola, sjokolade og ferdigmat stod oftest på menyen for dagen. Men har nok høy forbrenning, for vekta har vært stabil i mange år. Så hadde litt angst når jeg ble gravid og vekta begynte å stige. Men jeg er 35 uker på vei nå, og lagt på meg 12 kg, så det synes jeg er ok.

Men sjokolade og brus har fulgt meg gjennom hele svangerskapet, blir nesten litt sprø om jeg ikke får noe sukker en dag :P Samboeren min prøvde å passe på meg i begynnelsen, og gi meg frukt i stede for. Men jeg smugspiste godteri, så han gav opp :P

Håper jeg klarer å snu dette etter babyen er komt ut. For det er vell ikke så bra med mye brus og godteri når en ammer?!?!

Skrevet

Jeg gir litt opp nå på slutten, for nå kommer det et kilo vann i uken uansett hva jeg gjør, og da spiser jeg en sjokolade eller to i løpet av dagen og tenker at det ikke gjør store forskjellen. Spiser ikke så mye brød, ca 2 skiver om dagen, men har bare ett pålegg for tiden: Nugatti. Later som det er sunt fordi det er grovbrød... ;)

Skrevet

Nam, Nugatti!! Ikke sett flere griller i hodet på meg nå, he he;)

Jeg er bare redd for at det jeg går opp IKKE er vann, men "kosekilo" som setter seg ...Jaja. 40 dager igjen, håper jeg ikke gjør de verste skadene på den tiden.

Lykke til, jenter:) Håper søtsuget forsvinner med graviditeten ...

Skrevet

Jeg har også et enormt søtsug for tiden, og vekta stiger ja:p

Meeen, var ganske tynn i utgangspunktet, så skader vel heller ikke såå mye, og regner m at de ekstra kiloene kommer til å fyke av fort som bare det, som travel tobarnsmor iløpet av høsten hehe. Trøster meg også med at det fødes friske, fine barn overalt i verden, selv om ikke mors kosthold var 100 % optimalt i hele svangerskapet;)

hmm..skive m nugatti til kvelds kanskje, sånn apropos? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...