Gå til innhold

Brukt som smokk

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt som bruker meg som smokk.Han tar ikke lenger vanlig smokk,men bruker brystet mitt som det.Når jeg skal legge han enten på dag eller natt,så må jeg ligge i sengen å amme han til han sovner.Dette begynner å bli kjempe slitsomt.Og alle sier at han ikke må bruke meg som smokk,men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Å så tar han ikke flaske heller,så min samboer kan jo ikke hjelpe meg og jeg kan jo aldri dra ut å la andre passe han.

Er kjempe fortvilt og vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.Noen som har noen råd til meg?

Han er begynt med grøt og middagsglass,så drikker han av og tel litt vann av glass.

Er kjempesliten og trøtt for tiden og har ikke som mye energi som jeg ønsket at jeg skulle ha snufs

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142153877-brukt-som-smokk/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dette vet jeg alt om...samtidig vet jeg heller ikke hvordan man klarer å unngå det helt. Har hatt samme greia med begge mine to.

Med sistemann valgte jeg mer bevisst å ikke tenke på det som et stort problem, heller noe som hjalp oss med å få han til å sovne på visse tider, noe han koser seg masse med og som gjør ham trygg. Brukte det nærmest som en innsovningsmedisin :-)

Dere må nok jobbe litt med å få han til å ta flaske, hvis dere vil det. Best at pappaen da gjør det, og at du holder deg unna (hvis ikke vil han bare ha puppen). Prøv å lirke noen dråper inn i munnen, så han forstår at det er noe å hente der. Avlede litt hvis nødvendig. Dere må finne litt ut av dette selv.

Bra at han spiser grøt og mat, jo mer dere klarer å få i han på dagtid, jo bedre vil han etterhvert sove på natten, og kreve mindre nattpupp.

Dette ble langt igjen, men i grunnen kan jeg ikke si annet enn at dette er vanlig, du må prøve å få hvilt deg mest mulig, og se på dette som en forbigående periode. Tenk på at han koser seg masse med puppen og blir trygg og glad. Kanskje du kan klare å ha en bok liggende, så du kan lese litt samtidig? Eller at du sitter med han på en ammepute, og har et bord med et blad ved siden av? Jeg har gjort dette, og fått noen koselige stunder med ham på den måten.

Kjenner meg igjen med det med energi, det er slitsomt, så prøv å jobbe litt med å gi han litt flaske så du får litt avlastning. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...