Gå til innhold

noen med erfaring med narkolepsi, forsinket sfs og gravid?

Anbefalte innlegg

jeg er 31 år, fikk diagnosen narkolepsi når jeg var 20, det var en befrielse, som å oppleve verden på nytt. husker ingenting fra før jeg var 12 år gammel, husker noen klipp, men om det er fordi jeg har sett bilder, eller blitt fortalt hvet jeg ikke.

etter jeg begynte på ritalin, kunne jeg holde meg våken i mer en 1time i strekk, huske bedre (jeg var jo våken) og mye mer. tok yrkes skolen og utdanning som aktivitør, jobber ikke som det nå, men jeg fullførte en utdanning, det er jeg stolt av. det var mot alle ods. hele barn og ungdomstiden har hverdt et sant mareritt. men nok om det.

nå er jeg sammen med verden beste samboer, hund og akvariefisker, og jeg klarer meg veldig bra i min 100% stilling som butikkmedarbeider.

Det er jeg stolt av , det har hverdt en lang vei, men jeg er staheten selv =)

Nå ønsker vi å få barn sammen, men da må jeg jo slutte med ritalinen. jeg har intet negativt å tilføre når det gjelder bivirkninger. bare positivt for meg.

bortsett i fra om blir gravid da. regner med en laaaaang sykemelding. jeg tar intil 4 tabeletter om dagen et sted mellom 05.00 og 1700. alt etter hvilken vakt jeg har. om jeg bare glemmer en eller to tabeletter så er det kjempevanskelig å være våken.

vil lysbehandling hjelpe tro, så kansje jeg kan jobbe noe mens jeg er gravid? har verdens greieste skjef, vil gjøre alt hun kan for å tilrettelegge.

om to uker skal jeg prøve meg på en uke i jobb uten meds. men kunne tenke meg å prøve med lysbehandling i samme periode.har ikke prøvd før.

nei dette ble lengre en jeg hadde tenkt, venter på svar i fra noen der ute jeg, før jeg skriver enda mer =) (er helt ny her på forumet)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...