Gjest Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Har nå ventet hele sommeren på at august skal komme slik at vi kan gå i gang med fryseforsøk. Planen er å gå for naturlig syklus, men nå som jeg går og venter på menstruasjonen, er den jammen uteblitt i to dager nå!! Kanskje jeg har tenkt for mye på hele greia, pleier aldri å være forsinket!!! Ifht eggl.tidspunktet kan jeg heller ikke være gravid... Så er spørsmålet; kan vi likevel satse på naturlig syklus? Neste syklus kan jo bli helt normal tenker jeg... ??? Vet egentlig ikke hvordan frys i naturlig syklus foregår en gang. TAr man progesteron etter innsett? Andre ting? Erfaringer? Kjempetakknemlig for svar:-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Har ingen ting å si det så lenge du FÅR mensen da ;-) Du tar el-tester og så setter du inn egg 2 dager etter positiv el-test. Testene begynner du å ta dag 10 etter første mensdag. Om el-testen slår ut dag 12 eller 16 er uvesentlig, så lenge du får el. Du tar som regel progesteronstøtte som crinone etter innsett men det skal egentlig ikke være nødvendig etter innsett i naturlig da kroppen skal greie alt selv hvis du blir gravid. Jeg anbefaler clearblue digital el-test. Den er ikke til å ta feil av.
Gjest Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Takk for svar!!:-) Men tar man ikke ul et par dager før innsett for å sjekke at alt er klart for å motta et egg?
Merete 33 Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Hei! Ville bare svare deg litt!!! Jeg har erfaring her! :-) Når testen er positiv, må du inn til ul endten samme dag eller dagen etter. Da sjekker de at alt er i orden og at den naturlige el er godt igang! Du får beskjed om å sette el sprøyten.Så settes egget inn en dag eller to etter det! Jeg brukte gel annenhver dag i to uker. Da grav. var et faktum ( !!! ) Ble jeg satt på blodfortynnende i tre mnd (pga mange SA og ex.u) og tok el sprøyte to ganger pr uke i tre mnd. Er 4 mnd med en liten eskimo!! (4 innsett) LYKKE TIL!!!
Søskenhåp adopterer Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Man trenger slettes ikke ta el sprøyte. Jeg har 4 forsøk er det vel i naturlig syklus og aldri satte jeg el.sprøyte, fordi dette skal jo gå naturlig.... vet at noen klinikker setter el sprøyter for å "styre" dette mere, men er ikke sikkert de gjør dette med deg. Men ja det stemmer at man skal inn til en ul ja. Jeg har hatt 6 frys og alle negative :-( så jeg er nok ingen "frysejente" som de sa.
Merete 33 Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne. Jeg skrev hvordan det har vært i mine fryseforsøk, og det kan jo være anderledes hos andre så klart! :-)
min2.spire Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Hei Det er som søskenhåp for Edvart her skriver...du ringer inn mensen, tar tester og alt skjer helt naturlig. Det eneste du skal igjennom før innsettingen er en UL-time for å se at alt er normalt. Vi skal igjennom det samme som deg i oktober - lykke til. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå