Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare lagt på meg ett kilo (er 9 uker i dag), men det er faktisk mer enn jeg la på meg hele svangerskapet forrige gang! Spiser sunt og variert så er ikke bekymret for vekten. Synes ikke du skal tenke så mye på det heller så fremt du ikke sitter hjemme og gafler i deg sjokolade og potetgull hver kveld (og det gjør du sikkert ikke).

Annonse

Besøker fra 2. tri jeg... Er 18 uker på vei og fortsatt minus 3 kg. Nå er vel jeg også undervektig ifølge BMI og burde vel gått opp noe. Spiser som en hest, men trener jo mye da og har høy forbrenning, så kan nok være heldig. Jeg veier faktisk 47 kg og er snart halvveis. Litt skummelt egentlig...

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

11+4 her.. fra start vekten min har jeg gått ned 5 kg, er ikke så veldig sulten for tiden, men prøver å spise litt hver 3 time og trimmer 20 minutter på morgenen (men ikke siste uka, da legen mener kroppen min trenger hvile)

Men er en "bedring" siden sist, da gikk jeg ned 15 kg den tiden jeg gikk gravid.. men så var jeg ekstremt dårlig den gangen da :-/

hei!

jeg tror dette er veldig individuellt, hvis du i utgangspunktet er tynn, kan man legge på seg raskere i begynnelsen, fordi man da trenger de ekstra kiloene til å bygge videre på, for seg selv og barnet.f eks. jeg var før min første graviditet 54 kg (174 lang) jeg la på meg 6 kilo de første 8 ukene. Jeg spiste ikke spesielt usunt, jeg har trente og fikk i meg god næring.

men i hele svangerskapet la jeg ikke på meg så veldig mye, 12 kg tilsammen. tror den vektøkningen i starten var noe min kropp trengte.

det var også det min lege sa da jeg spurte om det den gang.

denne gangen veide jeg 59 kilo før jeg ble gravid, nå er jeg 8 uker på vei ca, og har lagt på meg 2 kg.

men klart at d ikke trenger å være sånn med alle, er absolutt ingen vekt ekspert! ;)

ikke stress med vekta, kos deg heller med utviklingen fremover, spis sunt, tren d man føler kroppen mestrer, men ikke bli helt hysterisk . det er mitt råd :) man skal kunne kose seg når man går gravid :)

Annonse

Jeg har OGSÅ lagt på meg!

Er 8uker, og lagt på meg to kilo. Er konstant sulten på formiddagen, og om kvelden er jeg kvalm og må spise for å ikke være så dårlig.... La på meg mye (ca25kg) i de to forrige svangerskapene. Så vil prøve å være mer fornuftig med hva jeg spiser denne gangen. Men håper jo selvfølgelig på at vekten ikke skal fortsett å øke i dette tempoet... MÅ jo bli bedre når man kommer litt lenger, å kvalmen gir seg...??? Håper jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...