Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Jeg har en bror på 19 som ikke så veldig lenge siden fikk diagnosen Autisme.Han snakker og klarer seg bra så han er vel ikke blant de verste. Men det jeg lurer på da,er "er det typisk for Autisme å ha veldig dårlig konsentrasjon?? Jeg har hørt en autist kan ha adhd som tilleggsdiagnose,men moren min sa hun hadde fått beskjed at han ikke hadde det! Det synes jeg er litt rart,for han sier han faller ut om han får for mange beskjeder og sånt..Men er det også et "symptom"på Autisme også,ikke bare adhd? Han har heldigvis (for min mors og hennes mann del) akurat fått flyttet inn i en spesialbolig nå..Synes også fryktelig synd i gutten,han sliter veldig. og slik som han har vært helt siden han var ganske liten er det rart at han ikke har fått denne diagnosen før! Jeg innbiller meg og ha lest at man kan se på en blodprøve om man er autist,har dere hørt det??? Det har ikke moren min fått hørt noe om!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Mange med autisme diagnoser har også adhd som tilleggsdiagnose. I noen tilfeller vil jeg tro dette er rett, men autismediagnosen i seg selv har mange likhetstrekk med adhd. Flott at han endelig har fått diagnose og hjelp, jeg stusser selvsagt på den seine diagnosen, dette er en diagnose som oftest settes før skolealder. Og alle den tid han nå har flyttet til en spesialbolig regner jeg med at hverdagen kan være problematisk, at han derfor har behov for denne hjelp og støtte. Men hvorfor fikk han diagnose så seint? Man finner IKKE autismediagnose på blodprøver. Jeg håper broren din med tiden vil trives i boligen sin, men vær oppmerksom på at folk med autisme kan bli deprimerte og ha behov for medisinsk, eller annen behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå