Gå til innhold

Teutonia Mistral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå en Emmaljunga City Cross, som jeg ikke er helt fornøyd med (verdens beste vogn med City Bag, men ikke like bra med sportsdelen syns jeg)...

Kikker litt på Mistral...Er en brukt 09 modell verdt 3000kr egentli? Hvor mye koster den nye?

Og til sist: Er det ei god vogn? Vil jeg bli misfornøyd etterhvert, siden jeg ikke liker City Crossen eller er det 2 vidt forskjellige vogner??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mistral- er det den med små hjul foran som du kan vende håndtaket?

Hvis det er det så er det jo fordel med svingbare hjul.

Er mistral den med fire hjul som ligner på city cross, så tror jeg ikke det er så stor forskjell..

Hva er det du ikke liker med sportsdelen?

Skrevet

Først: Tenker på den med 4 låste hjul. Men med vendbart håndtak ja!!

Og så: Jeg liker ikke at den er så stiv og tung, lav, sittestillingen er helt håpløst (min er 8 mnd, og sitter som en tulling i vogna. Selen er helt håpløst, så han sklir bare ned å ligger som ei krøke etterhvert om ikke jeg drar han opp hele tiden), myggnettingen er ikke tett (kan kjøpes utenom, det er jeg klar over men veldig greit med den som henger i kalesjen da), og min er i heilt feil farge (beige og svart)... Regntrekket var ikke tett, så måtte handle nytt, stor i bagasjerommet, bremsa er vondt å sette på (vogna brukt i 1 og ett halvt år), håndtaket vondt å justere................. Og jeg kan bare forsette...............

Skrevet

oi, at det går an å ha så forskjellige opplevelser av samme vogn :) kjøpte en ny 2010 modell, og synes akkurat sittedelen er best på markedet for denne prisen! kalesjen som kan vippes framover og skjerme for sola (noe som vi fant ut var viktig for gutten vår som skreik som en gal hver gang han fikk sol i ansiket:). myggnetting er ikke heeelt tett, men den er fleksibel - jeg aner ikke hvor det er meningen å feste disse plastkrokene, men finner hver gang et sted, og det går an å feste den litt strammere, synes jeg- ellers er det ikke problem for oss. Selene vekket fort en mistanke hos meg, derfor kjøpte jeg minimizer pute sammen med vogna- problem solved! Regntrekket har vi ikke brukt mye ennå, så vi får se. hva mener du at den ikke er tett? synes den dekker vogna bra jeg...:/ bremser ble vi advart mot når vi kjøpte- skal de smøres med jevne mellomrom blir det ikke noe problem. akkurat som med bilen- tar du vare på den og gjør service, holder den mye lengre :)

tror ikke mistral er så mye bedre enn cc

Skrevet

Jeg hadde Mistral for 5 år siden til sønnen min og var strålende fornøyd med vogna.

Så da jeg ble gravid igjen nå så var det ikke så vanskelig valg, jeg gikk for ny Mistral!

Ja, den er lav - men den er stødig, god å trille, sønnen min satt godt i den, vogna var lett å få inn i bilen og den tok liten plass sammenlagt.

Regntrekket som følger med er kjempedårlig, men det går da heldigvis an å kjøpe et utenom :)

Emmaljunga City Cross har jeg ingen erfaring med, så jeg vet ikke hvordan den er. Men hadde en Emmaljunga Cerox engang i tiden og hvis den er likedan så skjønner jeg godt hvorfor du er misfornøyd!

Skrevet

Hvis du er så misfornøyd med mistral, tror jeg CC er noe for deg. Den er høyere, og jeg mener barnet sitter bedre i den. Du kan jo ta med deg ungen til butikken og la den prøvesitte. Jeg vet teutonia får mye reklamasjoner, og i Oslo selger de ikke teutonia på hverken babyshop eller barnas hus lenger. Babyshop har heller tatt inn emmaljunga istedet for Teutonia (var det en ansatt som fortalte meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...