malin85 Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Når begynte dere med måltid nr 2? Gutten min er nå 5 mnd og jeg har gitt grøt på kvelden i 1 mnd nå. Og er først oppe i full posjon nå. Jeg lurer på når jeg skal begynne på måltid nr 2? Hvordan gjorde dere det? Jeg ammer og ammer ca hver andre time på dagen. Og ammer alltid før han får grøt. Han får også små smaksprøver på frukt og grønnsaker på dagen.
Sistah*G07*J09* Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Her begynte vi ikke med kveldsgrøt, men med frokostgrøt først. Men det blir jo egenlig det samme hvilken rekkefølge man gjør det i Da vi begynte med frokostgrøt så gikk det ganske greit. Hun fikk pupp på sengen med det samme vi våknet i 07tiden. Å så begynte bare en dag å gi henne grøt ca.kl.09. laget en full porsjon, å så fikk hun spise så mye hun ville ha. Tok bare noen dager før hun spiste en hel porsjon etter 2 uker begynte vi med middagsglass også, og så frukt rundt lunsj tider. Gikk kjempe fint Har alltid gitt henne så mye som hun vil ha, hun gir klare tegn på at hun er mett, så det har aldri vært noe problem. Enkelte ganger har hun blitt litt urolig i magen etter noen måltider, men det har gått seg til etterhvert som magen har blitt vant til mer og mer mat Nå er hun 9mnd, å ammer kun en gang på natten og så en gang på morgenen kanskje
Lemonia Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Vi begynte med kveldsgrøt ved 4 mnd og så middag (grønnsaksmos) ved 5 mnd.
malin85 Skrevet 2. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2010 Takk for svar. Tenker på og begynne med måltid nr 2 snart nå. men vet ikke hvilket måltid som skal bli nr 2. Frokost,lunsj,middag? Ammer dere før måltid nr 2 eller begynner dere og trappe ned litt på ammingen?
Lemonia Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Vi gav litt melk etter måltidet med fast føde, men generelt sett byttet vi melk med fast føde slik at det ble gradvis trappet ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå