Gå til innhold

Dere som har kjent lite liv mot slutten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ca begynte dere å merke det? Har til nå hatt en turbo frøken i magen, men fredag måtte jeg en tur på sykehuset da jeg hadde kjent lite liv. Når jeg ble lagt til registrering sparket hun selvfølgelig som bare det, og ble sendt hjem uten flere undersøkelser. Var da 37+5. Doppler tok de på meg for 2 uker siden i forbindelse med vekstestimering, og da var det bra. Er fremdeles lite liv her i forhold til tidligere, og frøkna har noen sparke rier på formiddagen for så å være veldig stille resten av dagen. Er med i "Tell med meg" og selv når ho er aktiv har ho gått fra 10 spark på 5-10 minutter til nå 20-30 minutter. På sykehuset mente de at det var rundt denne tiden at de begynte å sparke mindre, men jeg klarer ikke helt roe meg med det... Noen erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille snuppa her har også vært skikkelig turbo, men har vært litt roligere i det siste. Kan vel kanskje stemme at det har vært slik fra ca uke 37. Ikke rolig, men litt roligere enn før. Er nå 39+4, og i går dro jeg på føden for en sjekk. Kjente veldig lite bevegelser i løpet av gårsdagen, så da ble jeg bekymret. Ctg-registrering og ul viste at alt heldigvis var helt fint, og har kjent endel bevegelser etterpå. Litt mer i dag enn i går, så da roer jeg meg. Hun sparker og dytter ikke så mye som før, det er mer langsomme bevegelser ( på en måte litt mer forsiktige bevegelser). Og så hikker hun en god del. Er jo vanlig at bevegelsene føles litt anderledes på slutten, siden det er ganske trangt der inne nå, men man skal jo fortsatt kjenne liv gjevnlig. Er man usikker, er det bedre å ta en tur for mye på føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...