Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten har blitt vanskeligere og vanskeligere å gi middag. Det virker som han ikke vil ha moset mat lenger. Selv om han er sulten nekter han å spise når maten kommer på bordet. Men hvis han får den samme maten i biter, og hver for seg, hiver han innpå som om han aldri skulle sett mat før!

Så jeg begynner å ane at mor og far må planlegge middagene på en litt annen måte enn tidligere. Må innrømme at jeg trodde det var en stund til han skulle begynne å spise vår mat, så jeg ble litt tatt på senga der...

Flere? Eller er det bare min som tror han ikke er baby lenger? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vesla her har aldri spist babymat. Unntaket er når hun var ca 5-7 mnd, da klarte vi å lirke i henne litt babygrøt. Ellers har hun kronisk spyttet ut alt fra middagsglass, fruktpurre'er, babygrøt osv. Som din er det biter og hjemmelaget som gjelder. Fra hun var ca 10,5 mnd har hun spist så godt som alt vi spiser, før dette laget jeg en base av potet og gulrot og tilsatte litt av vår mat i dette. Spise selv har hun gjort siden hun var 6-7 mnd, nekter å bli matet også. Tror ikke hun her heller innser at hun er baby, hehe... Var tidlig ute med å krype og gå også. Nå er hun 11,5 mnd og løper, og spiser absolutt alt av mat, ikke mye baby der nei :-) (jeg er nå glad for det jeg da, liker ikke babytiden) .

Skrevet

Høres kjent ut... Sjefen her i huset nekter også disse fæle middagsglassene... Men får han grovmost mat (moser litt med gaffel) som vi spiser går det ned på høykant. Egentlig er det like greit, han skal jo snart spise "vanlig" mat likevel. Dessuten tvinger det oss til å spise sunt, og det skader jo neppe, hehe. Men grøt og fruktmos er digg, da.

Gjest Kira06
Skrevet

Jepp, sånn har det blitt her også (hun er 10,5 mnd). Får til nød og neppe i henne litt grøt morgen og kveld, ellers vil hun helst spise selv. Problemet med det er at det går sååååå tregt, kan gjerne bruke 30 min på bare en halv brødskive. Og det er ikke alltid at mor har veldig lyst til å bruke en time på hvert måltid. Forhåpentligvis tar tempoet seg litt opp når hun begynner i barnehagen om 1,5 uke.

Favoritten her i huset er lange potetbåter, fordi disse er lette å holde og myke inni:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...