Gå til innhold

Høy puls...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har høy puls akkurat nå...har målt den etter stoppeklokke og den var 92 pulsslag i minuttet på det høyeste! Nå er den nede i 88 pulsslag i minuttet.....er ikke det høyt fremdeles? Hva burde jeg gjøre?

Er dette helt vanlig....?

Er alene hjemme og vi har ikke akkurat tilgang på legevakt på plassen....så er ikke bare ta en telefon for å få sjekket det før tidligst i morgen!

Håper noen kan svare meg....

Må nevnes at jeg har sittet rolig hele tiden, så det skyldes ikke at jeg har vært i noen form for aktivitet den siste timen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt på vei er du? Hvilepulsen min, og da mener jeg HVILEPULS, har ligget på over 100 ganske lenge nå, Har vært på kontroller på sykehuset pga andre ting, og da tar de bt med en maskin som også måler puls. Hver gang har den ligget over 100. Hatt 117 i hvilepuls etter å ha ligget i ro i 45 min. Jordmor sa at det var helt normalt sent i svangerskapet, fordi man har veldig mye ekstra blod som skal sendes rundt i kroppen. Og derfor går pumpa fortere enn vanlig. Hvis det hadde vært farlig, så hadde de nok tatt tak i meg for lenge siden.

Skrevet

Er bare i uke 28 nå...og hadde rundt 70 sist kontroll (for 4 uker siden)!

Takk for svar....som du sier; de hadde jo tatt tak i din høye puls dersom de mente det var noe galt!

Likte bare ikke at min plutselig har steget...har holdt meg helt i ro i over en time nå, og den ligger enda på 90...hmm...

Skrevet

Her er også hvilepulsen höy, kan ligge helt bom stille å ha mellom 120 og 130 i hvilepuls..så er nok ganske "normalt":)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...