Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig er det greit å reise hjem?

Er førstegangs så regner med man er der litt lenger da?

Men hva er vanlig for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med min første fødte jeg mandags kveld/natt og var ute onsdags morgen=) venter nå på at nr 2 skal melde sin ankomst...

Skrevet

Det kommer helt an på egentlig :)

Du kan jo reise hjem så tidlig du ønsker.

Svigerinnen min reiste hjem 36 timer etter førstemann, og 9 timer etter andremann.

Hun hadde ingen behov for å være lenger. Ville heller kose seg hjemme.

Hun og barna var friske og raske.

Andre har slitt med amming f.eks, og blitt litt ekstra for det.

Noen har tatt KS og blir derfor lenger på sykehus.

Tror man bare må se det an jeg :)

Skrevet

Sist gang (2,5 år siden) med førstemann ble det en dag før jeg dro hjem. Men nå som den viltre 2 åringen er hjemme med pappaen sin kommer jeg til å ta meg noen flere dager med husmorferie på barselen tenker jeg ;)

Skrevet

Sist var jeg tre netter. Var på Ullevål. Tror de har kuttet det med en natt for førstegangsfødende og to for flergangsfødende. Må si at jeg ikke synes det var for lenge sist, og kunne gjerne vært et døgn til. Hvis det er komplikasjoner så blir man lengre, men man kan reise nesten så tidlig man vil.

Planlegger å bli på barselhotelket med far så lenge de vil ha oss :-)

Skrevet

Var to døgn på barsel med begge mine:) Kunne gjerne vært kortere, men pga den prøva som tas av de nyfødte og stor avstand så blei jeg den tiden. Denne gangen er jeg litt delt, bor ikke langt unna sykehuset og hadde jo ikke gjort noe å vært der bare litt, men samtidig så hadde det vært godt med noen dager alene sammen med babyen og slippe å lage mat og ha det rolig:p Husmorsferie:):) Kan hende ungene skjønner mer når de må komme å besøke meg og babyen på sykehuset.

Skrevet

det velger man egentlig selv, med førstemann fødte jeg lørdag formiddag og dro hjem mandag formiddag. med nr 2 så fødte jeg kl 13 og var hjemme i stua mi, med huset fullt av barselbesøk, kl 17 samme dag.

med nr 3 måtte jeg være der 1 uke pga komplikasjoner, vesla var innlagt på nyfødtintensiven.

går alt bra nå så har jeg tenkt å dra hjem så fort som mulig nå også, jeg slapper bedre av hjemme. også er det nr 4 jeg venter så det er liksom ikke så veldig mye jeg lurer på lenger.

Skrevet

Det kommer an på sykehuset, noen steder har lengre liggetid enn andre. På Riksen er f.eks vanlig liggetid for 1.gangs 4 dager, mens det andre steder er 2 eller 3 dager tror jeg (frivillig såklart, ingen som tvinger en til å bli så lenge, hvis baby er frisk osv).

Jeg syntes 4 dager var helt topp sist gang, siden vi sleit mye m ammingen og var avhengig av "ekspert-hjelpen" på sykehuset; deilig å ha fagfolk tilgjengelig der hele tiden, som man kunne spørre om alt mulig og få hjelp uansett tid på døgnet, usikker 1.gangs som jeg tross alt var;)

Denne gangen blir det nok et kortere opphold, for regner m å fikse ammingen litt bedre, så 2 dager blir nok akkurat passe=) Haster ikke med å komme hjem heller, for er nok sliten etter fødsel.

Skrevet

første mann kom natt til lørdagen. ville hjem allerede på søndagen men måtte bli til tirsdag pga gulsot.

så dennegangen tar jeg det bare som det kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...