Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor harde kynnere har dere, og hvor lenge henger de i??? Hadde ekle kynnere i går, og har ikke hatt dem sånn før.... Ble først uvel, så kom dem ganske harde. Hadde gåsehud og ståpels, og tårer i øyene. Fikk plutselig iskalde tær. De hang i i et par timer før de ga seg. Meget ubehagelig om jeg må få si det... Slitsomt hvis det skal vare i 7 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaringer med kynnere de vil dele....

Skrevet

Jeg har også hatt endel ubehagelige kynnere. Er nå i uke 34 og har i flere uker av og til opplevet å få stein hard mage, ofte i flere timer. Noen dager har jeg mer kynnere enn andre, og av og til kan jeg få kynnere som varer i 30 sekunder. Da på spesifikke områder. Må noen ganger gispe litt etter luft.

Ganske ubehagelig, men husk at det er kroppen som gjør seg klar til fødsel og rier:-)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd så harde kynnere som det du beskriver.

Men jeg vet at stress og treg fordøyelse kan forsterke kynnere. Pass på å komme deg regelmessig på do. Og hvis du stresser med noe og ikke tar hensyn til at kroppen din faktisk trenger å roe litt ned mens du er gravid, så kan kynnerne blir hardere. Ta gjerne omega 3. Det gjør godt for hele kroppen.

Hold deg god og varm på beina og ta et passe varmt bad for å koble av. Husk at du ikke skal ta veldig varme bad mens du er gravid, for da kan bebisen din bli litt stressa/overopphetet i magen din. Ring fot/hudpleier og ordne deg god fotmassasje og fotpleie. Stress ned og plei deg selv. Det fortjener du!

Snakk med jordmor/lege om kynnerene dine. Får håpe du ikke får slike kynnere igjen. Det hørtes ubehagelig ut.

Skrevet

Hei og hopp..

Mener dere her at dere har 1 kynner som kan vare i flere timer?? Eller at det er en periode hvor dere har flere kynnere i flere timer? Høres slitsomt ut å gå med 1 kynner i flere timer.. ;)

Selv har jeg kynnere titt og ofte hele dagen. De varer i ca 2-5 min og har gjerne 3-7 i timen. Veldig ubehagelig!

Skrevet

Har ikke hatt det som du men har slitt med veldig mye kynnere lenge. Ofte hvert femte minutt og hver i over et minutt. Noen ganger når jeg går elller gjør noe så får jeg en som sitter mye lenger enn det. De er ubehagelig og begrenser på å være vonde når det har holdt på lenge.

Har hatt ca 4 i timen helt fra ca uke 24. Når jeg begynner å bli sliten så kommer de oftere sånn ca hvert tiende minutt og blir regelmessige (hvert femte minutt) når jeg blir veldig sliten.

Har funnet ut at de blir verre hvis jeg trenger å gå på do, hvis jeg er dehydrert, sliten, stresser, kjører bil. Hvis jeg slapper av par dager på rad og sitter rolig så kommer jeg ned til par i timen men det krever at jeg er veldig i ro.

De føles veldig utmattende. Er vanligvis helt utmattet etter en dårlig dag og har vondt i hele kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...