Gå til innhold

Juhuu! I dag er det akkurat 1 mnd til ultralyd! Åh som jeg gleder meg!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en mnd til min i dag. grugleder meg. har ikke hatt noen blødninger eller noe, mne livredd for at det har vært en ma eller noe annet galt. men sjansene for at alt er bra er jo mye større, så prøver å tenke positivt

Litt over 5 uker til min, jeg grugleder meg også noe vanvittig. Håper så inderlig å få se at alt er bra, føler jeg ikke vet noenting her jeg sitter med alle symptomer som forduftet på vei inn i 14. uke! Livredd og overbekymret som jeg er, ikke bra.

Men dere, er det litt rart at ingen har lyttet etter hjertelyd hos meg? Var på siste kontroll uke 10, og så ingen verdens ting før UL uke 19 liksom? Ringte jordmor, og første kontroll der var visst ikke før uke 23.... Er det bare å smøre seg med tålmodighet eller???

Annonse

I dag er det 9 dager igjen til min ul. Og jeg gruer meg masse. Har ikke sett knöttet siden uke 14 og jeg lengter etter å se om alt er bra.Går inn i uke 17 i dag. Blir spennende fremover.

5 uker til min. Bekymrer meg ikke noe spesiellt. Har hørt hjertelyden og skal til legen om 4 uker og da skal vi lytte igjen :) Ikke bra å gå rundt å bekymre seg hele tiden for det tar bort så mye av gleden

Helt vanlig å ikke ha hørt hjertelyd osv. Er jo vanlig med første kontroll i uke 8-12, da hører sjelden lege etter hjertelyd for å ikke bekymre oss. så er det UL ca 18, jordmor er ikke før rundt 24. Men veldig mange her som er på maaange kontroller virker det som. Og tidlig UL. Jeg har ikke vært, går og tenker og venter jeg også, lurer på om og viss alt. Men har ikke mast på å høre hjertelyd og ekstra kontroller. Synes ikke det er "rett" å mase seg til det uten at det er grunn til bekymring. Selv om jeg kunne tenkt meg å sett og hørt...

Ja, jeg vet! Basert på alt alle her inne skriver virker det som om 80 % mister, 90 % går på tidlig UL, og at like mange har hørt hjertelyden tiidlig.. og opptil flere ganger.

Men jeg og du er nok normale. Jeg ringte legekontoret i dag og hørte, og de sa at de aldri lyttet etter hjertelyd før uke 18 pga det er så vanlig å ikke finne den, og det var unødvendig å stresse opp mor for det.

Nå smører jeg meg med tålmodighet og tenker som så at babyen min er HELT FRISK, og om 5 uker skal jeg få se henne/han for første gang :-) Det kommer til å bli helt fantastisk og jeg skal bare glede meg, ikke grue meg! Let's keep this feeling!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...