Gå til innhold

lånekassen: binde renta nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan man si opp en fastrenteavtale, så må man vente noen måneder mens man har flytende rente, før man på nytt kan binde renden (til en gunstigere rente enn i utgangspunktet). Slik jeg forstår det er det bare å go for it! Men ville dere bundet renta (3,3 i 3 år, 4,3 i 10 år), eller beholdt flytende rente? Hva gjør dere nå? Skriv gjerne alder, ca lånebeløp og rente, fast/flytende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bundet renta på 3,1 tror jeg (sist gang vi kunne binde henne). Laveste fastrente på studielån noensinne tror jeg. Liker forutsigbarhet med utgifter. Ei studievenninne av meg bandt henne for tre år siden på rett over 5, så jeg kommer betraktelig bedre ut. Har lån på ca. 170 000, og betaler ca. 3600 nå i kvartalet.

Skrevet

Jeg har betalt på studielån i over seks år nå, og alltid hatt flytende rente. Men i dag har jeg faktisk bindt den for tre år. Burde ha gjort det i juni men da oppdaget jeg det for sent.

Jeg har igjen 140.000 å betale. Suuukk.

Skrevet

Alltid noen som har det verre, jeg har 325.000 igjen, jeg... Tror jeg binder renta på nytt, da går den fra 3,5 til 3,3. Fint med forutsigbarhet i budsjettet de neste 3 årene.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...