Gå til innhold

akupunktur og graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ett sterkt ønske om å bli gravid men sliter med veldig uregelmessig menstruasjon og har hørt at akupunktur kan hjelpe. jeg lurer på om d er noen som har prøvd dette å kan si om d har noen effekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,jeg har ikke prøvd dette selv,enda..men vet om en del som har gjort d,både her inne på forumene og her jeg bor..d har fått syklusen deres på rett vei etter 1-2 ganger og har gjort mange gravide fort. jeg vurderer sterkt akupunktur om jeg ikke blir gravid denne pp og mensen igjen ikke kommer før etter dag 28..jeg har hatt ustabile sykluser av og til etter abort januar,så..

Skrevet

ok. ja da tror jeg at jeg vil gi det en sjanse, å håpe på at d funker for meg også:-D er så utålmodig nå:-P

Skrevet

Jeg har kun gode erfaringer med akupunktur, både i forbindelse med uregelmessige sykluser og bli gravid. Fikk EL tidligere enn normalt bare noen uker etter første behandling, og ble gravid på den eggløsningen :) skal sies at jeg mistet når jeg var 12 uker på vei, men det har ingenting med akupunkturen å gjøre.

Så prøv det om du ønsker, er nesten sikker på at du ikke blir skuffet :)

Skrevet

Jeg tok akupunktur og ble gravid 1 mnd etterpå! Skal snart prøve å bli gravid igjen og da blir jeg å starte med akupunktur med en gang!

Skrevet

Jeg har hatt min første behandling i forrige uke, og veldig spent på dagens behandling. Har 2 stk denne uka. Prøver å tolke alt av symptomer på kroppen. Har hatt murring i korsryggen helt siden torsdag (min første behandling). Så bare krysser fingra framover jeg nå. Skal gi beskjed om det gir effekt på meg:) Akupunktøren min har troa i hvertfall:) Krysser fingra...

Skrevet

ja det må du gjør:-D har du vært prøver lenge?jeg har prøvd over 1 år nå, har tatt 2 pergotime kurer uten at det ble EL:(

jeg ringde for å bestille time i går men akupunktøren var på ferie, så jeg må bare smøre meg med tolmodighet litt til. vet du om den heter noe spesielt behandlingen du tar? krysser fingrene for deg jeg oxo, lykke til:-D

Skrevet

Hei, jeg tror jeg skal bestille time hos akupunktør etter ferien. Har gått på min første pergo kur. Har tatt blodprøve og jeg har ikke hatt noen eggløsning. Så da skal jeg prøve dette. Hvet noen hvor mye det koster? Håper på å bli gravid .....men det er ikke lett. Har ikke fått mens ennå etter at jeg tok ut p stav for 3.5 mnd siden. Har veldig vondt i maven føles ut som jeg skal få mens. Håper på svar :-)

Skrevet

Har ikke begynt å prøve ordentlig, med å time EL osv, da jeg ikke vet om jeg har verken det eller TR. Er 10 uker siden jeg sluttet på PP, så har jo vært uten prevensjon siden det. Og har liksom trodd at det kan komme en spire.. Men er nok ikke så enkelt.

Hadde min 2 behandling i dag, og med tanke på at jeg har hatt murring i ryggen siden torsdag, mente akupunktøren min at det er tydelig at det er noe på gang i kroppen min. Var visst heller ikke så stram over eggstokkene, så hun syntes at kroppen min svarer bra på behandlingen. Skal skrive dagbok og notere symptomer for alt. Kviser, murring, smerter osv. Kjøpte også Wild Yam krem i dag, som jeg skal begynne på til mandag, da jeg skal vente og se om behandlingene gir effekt i løpet av helgen. Hvis ikke, skal jeg visst lage min egen syklus med Wild Yam krem som jeg skal smøre 2 ganger pr dag i 3 uker, så 1 uke uten osv.

Tror ikke behandlingen heter noe spesielt. Vi hadde bare 1 times møte før første behandling hvor hun spurte meg en del ang kroppen min, matvaner osv, slik at hun kunne danne seg et bilde av hva hun må hjelpe meg med. Så nå konsentrerer vi oss om å stimulere eggstokker og livmor, føre energi til nyrer og lever så kroppen skal begynne å produsere blod. Hun tror ikke jeg har nok blod i kroppen til å brukes på menstruasjon.

Jeg betalte 600 kr for første behandling med en samtale først, Og hver behandling koster 400 kr. Wild Yam kremen betalte jeg 480 kr for. Så nå investerer jeg virkelig i dette. Koste hva det koste vil..

Skal holde deg/dere oppdatert.. Ser nok et innlegg her inne men TR:) når det blir så.. trodde aldri jeg kom til å lengte etter TR, er liksom ikke det man lengter etter på dette forumet;)

Lykke til lilla_dilla. Hold meg oppdatert også.

Skrevet

takk:-D ønsker deg også lykke til:) å så krysser jeg fingrene for at d vil klaffe for oss begge ganske snart:-D

Skrevet

Jeg er en av sliterene og fikk tips om å prøve akkupunktur i forbindelse med IVF behandling etter at første og andre forsøk ble mislykket. Har PCOS(stod på Metformin for dette), men hadde relativt regelmessig mens likevel, men ikke eggløsning. Startet med akkupunktur og homeopatmedisin hos en som driver med begge deler i juli i fjor, og et halvt år etter ble jeg gravid rett før vi skulle starte på det siste IVF forsøket. Hadde akkupunktur hver uke i starten, så hver 14. dag. Siste to sykluser hvor akkupunktøren mente alt var i orden spiste jeg også Wild Yam, og gikk på ketolysekuren. Hva som gjorde utslaget vet jeg ikke, men summen gjorde at jeg nå går her med kul på magen og teller dager til termin:-) Lykke til!

Skrevet

Da var din tur kommet da:) gratulerer så masse, og lykke til når knøttet kommer:) Det funker tydeligvis:)

Vært på min 3 behandling nå, og hun er fremdeles ganske positiv. Jeg klarte å sovne på bordet, med alle nålene i;) Har heller ikke hatt murring i ryggen de siste 2 dagene. Og blitt veldig sliten og amper, så han tror at kroppen min har begynt å stabilisere seg. Så da er det bare å vente, og håpe på TR. Hvis ikke den er kommet før mandag, starter jeg med Wild Yam krem som jeg skal bruke 2 ganger pr dag i 3 uker, så 1 ukes opphold. Gjentas til jeg får TR. Så da bare krysser jeg fingre og tær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...