Gå til innhold

Når slutter barnet å bruke smekke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor mye det griser når det spiser?!? Og hvor mye klesvask mor orker å ta :) Hehe...

Når det blir matet så er det vel mindre sjanse for rot enn når det skal lære å spise selv. Brødskiver er vel ikke så mye rot, men ser for meg at knerten kommer til å måtte ha smekke når han skal lære å spise andre ting enn brødskive selv :)

Skrevet

Gutten vår er 20 mnd og bruker smekke hvis han skal spise yoghurt og annen veldig flytende mat, ellers aldri.

Skrevet

vi bruker smekke når poden skal spise selv, men det er veldig sjeldent han trenger smekke når han blir matet. Er vi i selskap og han er litt pyntet så bruker han smekke uansett hva slags mat det er. Han nærmer seg 14mnd nå

Skrevet

Min på 21 mnd bruker det så å si alltid. Jeg liker å ødelegge klærne med matflekker (eller andre flekker for den saks skyld). Hun er vant til å ha smekke på når hun spiser, enten at vi mater henne eller at hun får mate seg selv. Tenker det blir enda en stund til at smekken er i bruk.

Skrevet

Vi bruker smekke til hvert måltid fortsatt. Han er 21 måneder og insisterer på smekke når han skal spise. Stor, heldekkende til grisete middager, og en liten, vanlig tøysmekke til brødmåltider.

Jeg har ikke matet gutten vår siden juletider, så det sier seg selv at det har blitt en del gris. Den dagen han kan spise skive uten å ha prim og leverpostei på sokkene, så skal jeg vurdere smekkeavvenning:)

Skrevet

8 måneder vil jeg påstå at vesla var da vi måtte slutte med smekke. Hun regelrett hater smekke! Ja, nå skjer det en gang i blant at hun aksepterer å ha den på, men da har vi som regel lurt den på i et ubevoktet øyeblikk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...