vbu Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Sitter og bekymrer meg hvordan jeg skal ha nok energi til fødsel. Har slitt med ekstremt mye kynnere ganske lenge nå og føler at når det er på det verste så blir jeg ganske så utmattet lenge etterpå. Får muskelsmerter i hele kroppen og har sånn lav blodsukker følelse par dager etterpå. Har prøvd å søke på nett men finner veldig lite om dette her. Var nylig på sjekk på sykehus og så at kynnerene mine slo ut på 80-120 på ctg. Hvis man blir så sliten av kynnere blir man ikke helt ødelagt av rier? Får man litt adrenalin kick til å komme seg igjennom fødselen eller er det bare å stå på og være helt ødelagt mange dager etterpå? Frykter i verste fall at fødsel starter etter en ekstrem runde med kynnere hvor jeg er allrede tom for energi . Noen erfaringer?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Kan nesten love deg, at energi, vil komme, uansett hvor utslitt du føler deg nå!! Jeg gikk med kraftige og smertefulle kynnere hver dag fra uke 14 i første svangerskap. Å når fødselen først startet, så holdt jeg på med tette fæle rier i 36 timer før han kom ut med drypp. Jeg fikk så mye energi og pågangsmot under denne tida at du aner ikke! Hehe:) Men, etterpå, så lå jeg jo i koma omtrendt, hehehe. Er nå 38 fullgåtte uker i morgen, å har sliti med samme greia denne gangen også, bare enda værre.. Sover ikke om natten eller dagen pga det ene og det andre, men vet heldigvis fra forrige gang, at energi det får jeg, fra ett eller annet sted når det først setter igang altså Masse lykketil!
vbu Skrevet 2. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2010 Dette hørtes lovende ut! Og jeg kan tenke meg at det kan stemme selvom jeg har egentlig ikke peiling. Men gruer meg litt til etter fødselen. Har jeg da krefter til å ta vare på ungen? Synes det er skummelt å bli sent rett over på hotell etter fødselen. Skal prøve å få pappaen til å hvile hvis det blir lang fødsel så han kan ta støyten etterpå men er litt redd at han blir sliten etterpå hvis det er lang fødsel. Det er så mye man kan bekymre seg over .
mammaløve Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Man har uante krefter til fødselen! Jeg er rett og slett helt imponert over meg selv og mine medsøstre!! Det er nesten som om kroppen finner et hemmelig energilager, slik at man klarer det mest utrolige. Etter å nesten ikke ha sovet på over tre døgn, klarte jeg likevel ikke å sove etter at småen var ute. Jeg ble liggende og beundre han nesten hele natten. Var enormt trett, mørbanket og sliten dagen etter, men hadde ingen problemer med å være sammen med småen. Bare husk på å benytt dere godt av tiden på barsel! De er der for å hjelpe dere. Og pappaen eller mamma/bestevenninne blir nok helt sikkert både glad og stolt om de får muligheten til å trø til Det går bra! Nyt tiden!
vbu Skrevet 3. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2010 Bra at høre at man klarer å finne frem litt ekstra energi for å gå igjennom fødselen og til etterpå. Folk rundt meg snakker veldig lite om fødselen og tiden rett etterpå. De er mer opptatte av å skremme meg at jeg kommer aldrig til å sove igjen. Noe som er litt tungt å høre når bekkenløsning har holdt meg oppe i mange måneder allrede. Men da får jeg bare stole på at jeg klarer meg igjennom fødsel og etterpå og så får vi se hvor trøtt og sliten jeg blir etter det . Takk for oppmuntrende svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå