Gå til innhold

Noen spm ang flytur med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart på en langweekend med min baby på 9 mnd. Skal reise med widerø. En vei er ca 30 min så det er jo ikke alverden men det blir første flytur på gutten

Hvor mye koster det å ta med en vogn?

Kan jeg bruke hørselsvern på han?

Disse små Imsdal flaskene med vann er de lov å ha med seg?

Bør jeg ringe å bestille eller bare gjøre det på nett?

Noen andre tips? Eller noe spesiellt jeg bør tenke på?

På forhånd tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vogn er spesialbagasje og koster ingenting.

Hørselvern kan du jo bruke om du vil. Widerøe-flyene bråker jo en god del, men har aldri sett noen med hørselvern på fly...

Du kan kjøpe det du vil av drikke ETTER sikkerhetskontrollen.

Bestill på nett. Enklest!!

Ta med en leke eller noe babykjeks, noe babyen vanligvis ikke får.

En halvtime er jo ingenting... ;))

God tur !!

Skrevet

Tror jeg ville droppet hørselvern!

Smokk, flaske eller pupp på opp og nedtur hindrer dotter i ørene :)

Skrevet

Skal kjøpe et par nye leker som han skal få på flyet. Med litt babykjeks å vann i tillegg går det nok bra. Gruer meg nok unødig :P

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for en så kort flytur. Gjør som du pleier om du skulle kjørt bil en halv times tid.

Vogn som er i en del (trille og små vogner) kan tas med til gaten om du ønsker det. Ellers sjekker du dem inn som spesialbagasje og koster ingenting. Pose til oppbevaring koster litt noen steder da. Vi har reist mye i hele verden og har alltid med vognen til gaten. Legger den igjen rett ved inngangen til flyet og får den igjen på utsiden så fort flyet lander igjen.

Du kan ha med vann til babyer. Vi har hatt med litersvis med vann og så lenge du har med baby så er det ikke noe problem. Måtte helle ut engang i orlando men aldri ellers. Vi har hatt med 3-4 liter vann uten problemer både i Norge og andre land.

Hørselvbern har jeg aldri hørt noen har brukt men det går sikkert greit å bruke det om du vil. Bruk sutt eller flaske ved letting og landing for å unngå dotter i ørene. Det sies at barn under ett år ikke får dotter i ørene også.

Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye. Det er jo en kort flytur. Du er jo nesten ikke oppe før du skal ned igjen. Kanskje sovner barnet til og med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...