Gå til innhold

"Drikkeforbud"

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, lurer på hvortid dere gir mennene deres drikkeforbud? :)

Greit å vite andres meninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 38 fullgåtte uker i morgen, å nå har vi liksom satt en "strek" , hehe.

Han som sa at nå turte han ikke ta en øl på kvelden lenger, i tilfelle noe skjer. Er forsåvidt ganske enig;)

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke trengt å gi han noe drikkeforbud. Dette har han funnet helt ut av selv.

Håper mannen/kjæresten din også er fornuftig på dette området. Alt for mange gutter forstår ikke at det ikke er et tap å la være å feste mens kona/kjæresten er høygravid. Såå viktig er det ikke å feste. En kan jo være sosial uten å sitte med noe sterkt i glasset liksom :-)

Skrevet

han er ikke egentli så volsom på festinga. han går nesten aldri på byen osv. men glad i å ta seg noen øl hjemme.

er snakk om en fest i midten av august han har lyst å gå på om det er greit for meg. men jeg synes kansje det er litt i seneste laget.. jeg har termin 13 september .

Skrevet

Hei:)

Her har vi tre uker til termin å gubben selv sier at nå har han ikke nerver til å skulle drikke seg full. Men jeg har å presisert veldig at det styrer han selv, jeg er ikke mammaen hans, men går jeg i fødsel å han er synlig beruset må han pent vente utenfor! Skal ikke ha med meg en gubbe som hikker ved siden av meg. Heldigvis har han innsett det selv og vil mer enn noe annet være med på fødselen:)

Skrevet

Når jeg går ut i permisjon, dropper han alkoholen, altså 3 uker før termin. Vil gjerne ha en edru og kjørbar mann når det hele starter:-) Jeg har holdt meg borte fra alkohol i 9 mnd, så det skulle bare mangle om han ikke gjorde det samme i 3 uker.

Skrevet

Jeg har forberedt samboeren min på det i lang tid (over en mnd før "forbudet") i forvegen slik at det ikke skulle komme som noe sjokk, da han kan bruke veeeeeldig lang tid på å infinne seg i enkelte ting. :) Jeg har sagt 3 uker før termin. Om han tar seg en øl så er det greit, men dunster det alkohol får han ikke være med på føden før lukta er borte. Er ikke så sjarmerende med en mann med skikkelig fylla ånde. Han synes jo det høres veldig fornuftig ut da. :)

Skrevet

Samboeren min drikker så sjeldent at den praten har vi ikke tatt en gang.

Vi er begge mennesker som kanskje drikker et par ganger i året, og da er det snakk om at han tar seg et par øl, og jeg et glass vin eller to (selvsagt ikke under svangerskapet), så det er i grunn ikke et tema.

Finner det veldig merkelig om han skulle ta seg en øl den siste tiden før fødselen, når han ikke har gjort det til nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...