hufsetufsa Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 jeg har vært kjempe heldig og fått det meste vi har gratis av venner og familie, men hva med dere som ikke får det, hvordan får dere råd til alt? jeg synes jo bare det lille jeg har kjøpt er dyrt, madrasser, laken, kluter, badoljer,stellekremer ol... ikke dyrt som at man ikke har råd, men det er ganske stive priseer på baby ting synes jeg...
MissVaiper Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Jeg har spart opp en del, og brukt noe av feriepengene på utstyr. Har og sørget for å få gratis pakker som babybox, liberopakken, rimipakken og lignende. Sånne tilbud kan du finne inne på http://www.gjerrigknark.com/index.php?choice=category&id=13 Er absolutt verdt å ta en titt.
vbu Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Tenkte faktisk i går at jeg er glad jeg ventet med å få unge til jeg visste at jeg hadde råd til det. Det går en del penger på ting selvom man prøver å handle forsiktig. Men det hjelper å ikke kjøpe alt på engang (dele utover forskjellige måneder da merker man det mindre). Kjøpe bare det man absolutt trenger i første omgang og se det an. Se etter billige alternativer på Jysk, Princess, matbutikken. Med andre ord styre unna babybutikkene. Besøke svenskene, de har litt forskjellig billig. Babyboksene virker fornuftige selvom det er litt styr å hente de (siden man kan aldrig stole på at de har de inne).
hufsetufsa Skrevet 2. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2010 hehe, ja det er vel kanskje det som gjør utslaget på alt og ikke kjøpe alt på engang.... jeg hadde sikkert gjort det hvis ikke jeg hadde fått mesteparten.... venter på vogn bare, så har vi faktisk alt (tror vi...) vi oppdager vel små ting vi bør ha, men det kan kjøpes etterhvert....
<3guttemamma<3 Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Vi kjøpte alt i begynnelsen av juli:) Vogn var vi så heldig og fikk sponsa av svigers, mens mine foreldre kjøpte lekegrind. Sparte jo myyye penger der.. Ellers kjøpte jeg absolutt alt av sengetøy (inkl himmel og kantbeskyttere), kluter, håndduker, helseteppe, tepper osv på princess da de hadde 40% på hele butikken:) Da sparte vi veldig mye penger! Gjelder å snappe opp tilbudene når de kommer.
lillesjøhest Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 man er jo så heldig at det er i allefall 8 mnd før man må ha tingene og på den tiden la jeg til siden det jeg kunne i grunnen, også kom skatte pengene sånn helt fra himmelen så da ble det jaggu en gave til mor selv også men det eneste er å spare, det koster skjorta å få barn, har derfor også planlagt litt siden dette er første så regner jeg jo med at vi får en til engang, og har handlet de store tingene i nøytrale farger
mamselise Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Vi har vært heldige og kunne arve en del utstyr som vogner, stellebord, vogge, seng, babykurv, litt klær og sengetøy o.l. Klær har jeg i stor grad kjøpt på den lokale bruktbutikken, 5-25kr pr plagg,og litt fra diverse loppemarked til en slikk og ingenting. Noe nytt har det også blitt, men bare litt kluter, babyepper, hentesett og litt ullbodyer/strømpebukser. Dyner og madrasser har vi kjøpt nytt, ellers har vi vasket og ordnet alt det brukte, og det ble som nytt! Babystol kjøpte vi via finn.no, så alt i alt har vi komplett babyutstyr for ca 3000kr totalt tror jeg.
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Det koster å få barn ja! Vi har brukt endel av årets ferie og skattepenger til div utstyr, også hadde vi spart opp litt fra før også. Er veldig glad for at babyen kommer nå som vi har stabil økonomi og råd til det, det var nemlig ingen selvfølge siden vi begynte å prøve å få barn før jeg hadde fast jobb.......kjenner nå at økonomisk var det greit at prøvingen tok litt tid... Er også veldig glad for at jeg har hatt mulighet til å kjøpe de tingene jeg har ønsket meg, og til å få det akkurat sånn jeg vil ha det. Har kost meg supermasse med forberedelser og innkjøp..... Dette betyr ikke at jeg har kjøpt alt nytt og dyrt. Både babycall, stellekommode og vippestol har jeg kjøpt brukt. Syns det er helt supert når man finner det man leter etter brukt, både for miljøet og lommeboka:)
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Svindyrt å få barn ja ! Jeg har fordelt alt på 8 mnd , da merker du ganske lite til alle pengene som forsvinner Vogn fikk vi av mamma så der sparte vi litt penger , heldigvis har vi noen mnd på oss til å få kjøpt alt det vi trenger
Vesle mor Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Har spart litt hver mnd og vært bevist på HVA jeg vil handle inn, denne gangen. Man trenger ikke alt og iallefall ikke med engang. Ettersom dette er 3barnet våres er man litt mer klar over hva man trenger og hva vi liker. Har ikke noe igjen ifra de 2 første. Har handlet mye på salg. + at jeg hadde med mannen min i barneutstyrsbutikken og plukket ut vogn, stelleveske og seng+sengehimmelstativ. Fikk da endel avslag av de i butikken + en avent pumpe gratis :-) Har arvet en helt vanlig ammepute, som jeg har valgt å sy nytt trekk til. Ellers var jeg så innmari heldig å få kjøpt badebalje på stativ av ei som bor i nabo gata, da jeg bet for dette fikk jeg plutselig 3 bæreposer fulle av name it baby klær :-) Synes jo ikke at de var brukt:-)
valkyrien Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Vi har kjøpt det meste av de store tingene brukt. Barnevogn, seng og lekegrind kostet oss tilsammen 2500 kr. Klær og annet småutstyr har vi tatt litt underveis, på salg.
hufsetufsa Skrevet 2. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2010 ¨jeg har ikke brukt mer enn kanskje 1000kr, men har fått så masse:) men jeg har god økonomi og vi er i fast jobb begge to så skulle klart å handle alt nytt om jeg ønsket det, men tenker alt som er helt fint brukbart kan vi bruke for å spare miljøet:) og da kan vi bruke pengene på andre ting vi trenger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå