Sara 79 Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Vi lurer på om mini på 1,5 år har fått vannkopper, men er litt usikre. Jeg trodde at når di små fikk vannkopper så kom det først i ansiktet og på overkroppen,trodde det var slik at man tydelig kunne se at dt var blemmer. og at di også da hadde feber. Mini hadde plutselig lørdag morgen små og store prikker på baken. De største minner om store røde kviser. Hun blødde litt fra en av dem i går, men det ser ikke ut som at det er væske i dem. Hun fikk litt flere prikker ut over lørdagen: litt ned over låret, og noen få på nedre delen av magen. Men siden i går har det ikke kommet flere. Hun har ikke hatt feber. Hun har absolutt ingen prikker i ansiktet eller ellers på overkroppen.Dagsformen er egentlig god.Kanskje litt sutrete enn vanlig. Spiste litt lite til frokost i dag. Men hun har sovet veldig dårlig på natten. hennes søskenbarn har hatt vannkopper i sin familie de siste 3 ukene, så er derfor jeg mistenker vannkopper. Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Kan gått være vannkopper siden det er i familien. Jeg trodde først sønnen min hadde fått kvise på halsen, men "kvisene" ble væskefyllt etterhvert. Graden av hvor hardt de blir angrepet varierer jo veldig. Sønnen min var vel middelsangrepet. Fetteren var mye. Kjøp gjerne hvitvask på apoteket, det er reseptfritt. Lindrer kløe.
shari_z Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Egentlig så er det bare å vente og se det an. Om det er vannkopper, så vil du se det snart. Begge mine barn er nettopp blitt ferdig med vannkopper. Største (9 år) hadde klassiske kopper fra første stund, feber, kvalm, hodepine og kraftig klø og generelt dårlig form, og var totalt dekket av koppene. Brukte hvitvask og allergimedisin (som Zyrtec) på henne regelmessig. Minste (21 mnd) begynte med en på kjønnsleppen, som etter to dager ble til 3. Hun var da innlagt av en annen grunn og jeg fikk barnelegen til å se på henne, men han var usikker om det var vannkopper. Men dagen deretter, så de ut som vannkopper og hun fikk litt til, men ikke mye. Tror hun hadde 15 totalt, ingen feber, veldig lite klø (men smurte med hvitvask for det) og i det hele tatt virket det som hun ikke merket noe til koppene. Begge mine hadde vært eksponert for vannkopper 17 dager før det brøtt ut, så jeg var ganske sikkert at det var det det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå