*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 mini har gått jevnt opp hele tiden,også etter han startet med grøt:-)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Dette har jo med mengden og gjøre...har jo med hvor mye babyen spiser i fohold til hva han forbruker viss du skjønner hva jeg mener....men forstår ikke helt hva du mener og vil frem til her??
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 De fleste vil vokse som før, men for noen vil man se en markant endring ja. F.eks min minste gutt stoppet nesten opp i vekst og var veldig sutrete (sikkert sulten) fra 3 - 4 mnd. Han la kun på seg 50g denne perioden og gått ned 1-2 linjer på kurven. På 4 mnds kontrollen fikk vi da beskjed om å starte med grøt med en gang og gå fort opp til full porsjon. På 5 mnds kontrollen hadde han lagt på seg så mye at han var gått opp til sin kurve igjen. Litt samme med vår nr 1, mens nr 2 og 4 merket vi ingen forskjell på, de fulgte kurvene sine som de skulle hele tiden (eller, begge flatet litt ut, men da i lengde også slik at de var passe i forhold til seg selv).
Annci<3 Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Det er vel mulig å stille et spm uten å måtte forklare hvorfor man spør?
sillyfilly og Olivia Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Tutta mi har begynt å legge på seg vanvittig mye nå som hun får grøt og annen fast føde. La på seg veldig lite før.
X10ne Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Vet ikke om det er vanlig, emn jenta mi hadde i hvert fall et skikkelig vekstsprang da vi begynte med grøten.
lykkelig-mamma:-) Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Annci<3 : beklager så mye visst innlegget mitt støtet deg... var nok kanskje litt feil av meg å spør om d.. men jobben min er om kosthold og jeg hjelper mennesker opp og ned i vekt...så for meg var d en selvfølge at du sansynligvis ikke går ned i vekt når du starter med grøt..burde tenkt meg om..
lykkelig-mamma:-) Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 kan jo gå ned om du ikke får i barnet nok grøt og samtidig minsker mengden melk..men d sier seg jo selv :-)
Guttemamma x 3 Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Ikke noe vekt-sprang her heller, men grøtstart falt sammen med høyere aktivitetsnivå, så hvis han hadde fortsatt å være rolig og sove mye ville vi nok hoppet opp en linje på vekt-kurven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå