Gå til innhold

Stemmer det at babyer legger på seg når de begynner med grøt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini har gått jevnt opp hele tiden,også etter han startet med grøt:-)

Skrevet

Dette har jo med mengden og gjøre...har jo med hvor mye babyen spiser i fohold til hva han forbruker viss du skjønner hva jeg mener....men forstår ikke helt hva du mener og vil frem til her??

Skrevet

De fleste vil vokse som før, men for noen vil man se en markant endring ja. F.eks min minste gutt stoppet nesten opp i vekst og var veldig sutrete (sikkert sulten) fra 3 - 4 mnd. Han la kun på seg 50g denne perioden og gått ned 1-2 linjer på kurven. På 4 mnds kontrollen fikk vi da beskjed om å starte med grøt med en gang og gå fort opp til full porsjon. På 5 mnds kontrollen hadde han lagt på seg så mye at han var gått opp til sin kurve igjen. Litt samme med vår nr 1, mens nr 2 og 4 merket vi ingen forskjell på, de fulgte kurvene sine som de skulle hele tiden (eller, begge flatet litt ut, men da i lengde også slik at de var passe i forhold til seg selv).

Skrevet

Det er vel mulig å stille et spm uten å måtte forklare hvorfor man spør?

Skrevet

Tutta mi har begynt å legge på seg vanvittig mye nå som hun får grøt og annen fast føde. La på seg veldig lite før.

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, emn jenta mi hadde i hvert fall et skikkelig vekstsprang da vi begynte med grøten.

Skrevet

Annci<3 : beklager så mye visst innlegget mitt støtet deg... var nok kanskje litt feil av meg å spør om d.. men jobben min er om kosthold og jeg hjelper mennesker opp og ned i vekt...så for meg var d en selvfølge at du sansynligvis ikke går ned i vekt når du starter med grøt..burde tenkt meg om..

Skrevet

kan jo gå ned om du ikke får i barnet nok grøt og samtidig minsker mengden melk..men d sier seg jo selv :-)

Skrevet

Ikke noe vekt-sprang her heller, men grøtstart falt sammen med høyere aktivitetsnivå, så hvis han hadde fortsatt å være rolig og sove mye ville vi nok hoppet opp en linje på vekt-kurven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...