Gjest Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Småen på 8 mnd har skjønt at det er mulig å gå nå. Jeg hadde liksom trodd det kom senere, at han skulle krabbe rundt her fornøyd en periode og være koselig. Men neida, han skal gå. Han skal gå gå gå gå gå! Vi kan ikke sneie gutten uten at han griper tak i hendene våre for en liten tur. Kom igjen, mamma, let's GO! Er deres unger slik, skal øve på gåinga dagen lang, til de er så slitne at de ikke klarer å stå oppreist? Jeg må jo avlede ham med andre morsomme ting bare så han får hvilt beina! Er det vanlig at de er så pesete? Jeg er så bekymret for om dette kan komme til å vise seg som et personlighetstrekk. Framover, videre, mer... Tror dere dette roer seg når han lærer det tilslutt, eller kommer jeg til å ha en propell rundt beina ved ti måneder? Ai ai ai...sukk Hilsen en hoderistende førstegangsmamma
Gjest lillemamsi Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Akuratt som min lille krabat på 7 mnd ! Han krabber over alt, reiser seg i alt, og strekker ut armene for han vil ut å GÅ. Han er utrolig aktiv, alle kommenterer det. Han er veldig blid og glad, men herregud for en TURBOGUTT! Veldig spent på om han fortsetter i dette tempoet fremover :S
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Har en jente på 6 mnd som har begynt å gå. Og når ho er trist og lei er dèt, det eneste som hjelper. Han kommer nok til å roe seg ned når spenningen går over. Eller at han lærer det til slutt. De syns jo det er veldig gøy når de klarer noe nytt. De søker den følelsen av mestring.
Miss Fix Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Min jente er også meget aktiv, men hun har funnet ut at hun kan gå selv hvis hun skyver lekekassen sin foran seg. Hun er 7,5 mnd. Håper egentlig hun kan fortsette med det, så "slipper" jeg å være støtte hele tiden. Jeg regner egentlig med at hun går selv i løpet av ganske kort tid, men håper hun kan drøye det så lenge som mulig. Nok å passe på med krabbing, ståing osv nå...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Mer IKKE sånn.. Synes det å gå ikke er noe spennende om jeg prøver. Krabber gjør han heller ikke, men drar seg framover.
abella Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Knerten er også 8 mnd og jeg har alltid ment han er et skikkelig turbotroll når jeg sammenlikner med andre babyer på samme alder. Må være i aktivitet hele tida, livet hans ble mye bedre da han lærte seg å krype og komme seg rundt. Men han har ikke fått dilla på å gå. Er fornøyd med å krabbe rundt dit han vil. Derimot reiser han seg gjerne og vil opp hele tiden... Må undersøke det som er i høyden. Så her er det heller løfting det går i, opp i sofaen, senga, stolene osv...Kan gå litt med oss eller når han holder i gjenstander som han skyver foran seg, men har ikke vært så veldig ivrig på dette hittil. Kanskje fordi han er ganske klønete med å gå foreløpig? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå