Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drister meg til å svare da jeg er i uke 21:) Dette er mitt tredje barn og jeg har hatt mage lenge. Livmoren er litt ovenfor navlen, og jeg kjenner ofte babyen høyt ope, men han spenner nedover, for jeg kjenner at han spenner mot blæra:)

Er nå 21+3 og har stor mage ja, 104 cm rundt på det største...Livmorkanten ligger like over navlen men her sparkes det mest nedover enda.Er mitt tredje barn, et for snart 19 år siden og et for 18 mnd siden.

Lurer litt på hvor stor jeg egentlig kommer til å bli denne gangen. Har lagt på meg 5 kg hittil og håper jeg klarer å holde vekta sånn nogenlunde i sjakk. Sist svangerskap raste det på kilo de siste 3 mnd og endte da på +19 kg...Klarte heldigvis å kvitte meg med dem før jeg ble gravid igjen men...

Annonse

Uke 23, mitt 2. barn :) Tja, jeg kjenner en god del beveglser, hun har det med å ligge veldig på en side... Men jeg har egentlig utrolig mye kynnere :( Noe som er plagsomt.... Vil vel tro at du kjenner det såpass nå fordi du har vært gravid før... Men hva vet vel jeg ;)

Minimus83, jeg tror det er vanlig at man ikke kjenner så mye så tidlig som 1. gangs... Men jeg husker jo selvsagt ikke når jeg kjente første spark... Hehe, husker bare jeg sendte en sms ti mamma, men den har jeg jo selvsagt ikke spart på :( Denne gangen har jeg kjent sparke lenge synes jeg, men som sist, jeg er elendig til å dokumentere ting :;(

Er i uke 21, men magen er ikke veldig synlig ennå. Første svangerskap. Livmoren når til like over navlen. Kjenner henne bevege seg mest om kvelden etter at jeg har lagt meg. Gleder meg skikkelig til å få ordentlig gravidmage :)

Annonse

Jeg er bare 155 høy, er 22 + 2 idag, og er bare 85 cm rundt magen.

Uten klær på, eller med tights og tunika, vises den godt.

men får alltid høre at; skulle ikke du vært mye større nå.

Forrigesvangerskap fødte jeg en gutt 4 uker for tidlig.Han hadde 40% lavere fødselsvekt enn gjennomsnittet for barn som er født 4 uker for tidlig, derfor er kommentarer om magen min en kilde til bekymring, stress og uro.

Folk får heller ta på magen min enn å kommentere den ;)

Livmora går bare opp til navlen.

Ja, og før jeg ble gravid var jeg bare 42 kg. Da jeg var 2 mnd på vei var jeg 48. Nå vet jeg ikke, for jeg veies ikke på sykehuset.

Jeg har ganske stor mage, men nå er jeg kort i ryggen så klart at magen da er større en de som er lang/lengre i ryggen. Livmoren ligger litt over navlen. slik som han ligger så sparkes det mest til høyre under navlen. Er forresten 2 gangs fødende.

Jeg er 22+4 idag, og da jeg var hos jordmor sist(16+5 tror jeg...) så mente hun at livmoren gikk akkurat over navlen! Syns magen min er lang og høy, ikke så struttende liksom. Er mange som ikke har tort å spørre om jeg er på tjukken...de bare "Å, så du ER gravid, ja!" når jeg sier det...Pleier ikke ha fleskemage men ikke akkurat innovermage heller, så synes nesten det er litt ille :/ Kunne godt hatt litt mer struttemage istedenfor den laaaaange magen, he he ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...