Gå til innhold

Ny jobb i barnehage - fått vite at vi MÅ spise sammen med barna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, som du sier, barna er selvfølgelig i fokus, og for meg er det også naturlig at arbeidsplassen legger det litt til rette for oss og gjør barnehagen til et godt sted å være for de voksne også.

Skjønner ikke helt at de andre ansatte syns at disse forholdene er ok. men nå aner jeg ikke hvor lenge de har vært der, og om de har hatt mye utskiftninger. Det glemte jeg idiotisk nok å spørre om.

HI

Skrevet

ufyselig er jeg ikke

ikke ekkel heller

jeg er ikke ped.leder

og har svært åpne øyne. (overhode ikke trangsynt)

er ikke patetisk

og er ikke så lita heller.

men ja, er lei av å samarbeide med voksne mennesker som ikke kan gjøre arbeidsoppgavene sine over LENGRE tid.

har ingenting i mot tilrettelegging, det har vi mye av på jobb. vi har en fantastisk sofa, fredagskos, masjasje stol, som alle sloss for å sitte i for å sleppe sykmeldinger.

men HI. velg dine overskrifter med omhu.. for meg handler det mest om at du ikke vil spise sammen med barna.

og ja, mener at jobben din trenger sofa og masasje stol.

hilsen trangsynt og patetisk med.arb.

Skrevet

vi hadde en deilig sofa og massasjestoler....! og det var alltid noe godt på bordet som de hadde kjøpt inn :) veeeldig deilig å ta pauser der jeg jobbet!

det var et kjøkken på pauserommet også slik at man kunne tilberede maten man hadde med seg :) så fikk vi lov til å ta melk eller juice som bhg hadde handlet inn....

Skrevet

i min bhg er pausen slik at man skal være 30 min UTEN barn tilstede, HELT vekk fra alt som har med jobb å gjøre. vi spiste med barna om vi ville, det er jo det som er koseligst, men vi hadde pauser selvom ! :)

Skrevet

så hvorfor retter du den voldsomme agressjonen min mot meg, da ? temaet ditt gjelder overhode ikke meg, men forbanna skulle du være åkke som. jeg syns du gjør deg liten når du rakker sånn med på folk som trenger tilrettelegging. hva er galt med det ?

og jeg har da ikke sagt at jeg ikke kan gjøre arbeidsoppgavene mine ? Jeg gjør dem alle sammen, jeg, og mer enn jeg skal. Jeg er glad i det jeg gjør, og ikke har jeg vært sykemeldt en ENESTE gang. og jeg har rukket å passere 30, så syns det er veldig bra.

og du adresserte jo ikke overskriften min i innlegget ditt. overskifter er til for å fange oppmerksomheten, resten av informasjonen får du i innlegget.

Skrevet

Hos oss blir det byttet på hvem som spiser sammen med barna. Mellomvakta har pause under lunsj, og den vakta rulerer fra dag til dag.

Ellers så synes jeg det er koselig å spise sammen med barna. Prate med dem, og se hvordan de utvikler seg ifht selvstendighet.

Vårt pauserom er veldig bra. Vi har en stor deilig sofa, som man kan ta en halvtimes blund i. Også har vi masajestol!!! Deilig!! Den bllir flittig brukt.

Skrevet

Skjønner deg på en måte,men alikavel ikke..

Jobber selv i et hektisk miljø,der lunsjen ofte utgår.Har vi lunsj,så sitter vi på grupperommet,på vanlige stoler.Vi har betalt lunsj,fordi vi ofte får alarmer o.l og da er det bare til å glemme lunsjen..

Å ha en halvtime for meg selv når jeg er på jobb,er en luksus som jeg engang aldri har tenkt på.For jeg er faktisk på jobb.

Jeg jobber forresten i hjemmesykepleien.

Skrevet

Hør med styrer om det hadde vært greit med en sofa der og se på finn.no, masse som gis bort der av sofaer!

Skjønner godt at man trenger et litt mere behagelig pauserom, og skjønner det men spisinga, men det er jo ikke så ille..

Skrevet

Jeg forstår deg godt, jobber selv i barnehage og de 30 min er gull verdt til å lade opp batteriene til neste runde. De som sier noe annet kan umulig ha jobbet i en barnehage. Jeg er veldig glad i jobben min, gir mye av meg selv og da syntes jeg det er godt med de 30 min i ro og fred.

Vi har pauserom med sofa og massasjestol samt har vi betalt lunsj.

Hos oss legger ingen skjul på at pausen er hellig stund :)

Skrevet

Du har min fulle sympati dersom du har ubetalt pause. I så fall kan ikke arbeidsplassen kreve at du skal ha matpause sammen med barna!

Dersom matpausen er betalt -kan de kreve dette- og som kompensasjon har du da en halvtime kortere arbeidsdager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...