Gå til innhold

Ny jobb i barnehage - fått vite at vi MÅ spise sammen med barna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og pausen skal foretas på et lite kontor på en pinnestol!!

For meg er pause som gull, for det er utrolig slitsomt å jobbe i barnehage. Jeg sitter masse på gulvet med ungene, sliter mye på to knær med slitasje og meniskbrudd, og så skal jeg ta pausen på en pinnestol. (og da mener jeg PINNESTOL, men sånn "tauverk" i setet)

Måtte bare sutre litt selv om jeg vet at ikke det er verdens undergang. Men det er UTROLIG deilig å kunne synke nedi en deilig sofa eller godstol for en liten halvtime når man gir maks og mere til resten av dagen.

i forrige jobb hadde vi et nydelig pauserom med deilige sofaer og fredagskos i tillegg...:-D

Hvordan har dere det på pauserommet ?

Skrevet

Det går nok bra.

Jeg er aldri på vårt pauserom, jeg går meg en tur i stedet. ;)

Skrevet

Nei og nei. Du kommer til å få pepper for at du skrev at dere MÅ spise sammen med barna....

Skrevet

Jobber også i barnehage og vi spiser sammen med barna. Synes det er koselig jeg:-)

Vi har et lite pauserom/kontor/lagerrom som vi kan ta kaffepausen på. Men det blir ikke så mange av dem i løpet av en dag;)

Skrevet

Hvis du ikke får betalt matpause, og du allerede har spist med ungene, kan du jo heller bruke tiden til en spasertur på 30 min. Istedet for å "kaste bort" tiden på en pinnestol..

Skrevet

Vi har ikke pauserom. Spiser maten jeg har med på kontoret innimellom noen telefonsamtaler og pc jobb. Jobber i åpent kontorlandskap og vi har ikke noe felles luns/ pauserom. Det er en større kantine et lite stykke unna, men der spiser det 500 stk og de fleste jeg kjenner spiser heller på kontoret.

Hadde virkelig vært digg med pauserom og en god sofa og sette seg i. Men vi har et lite te-kjøkken da, så vi kan få kaffe og varmt vann og et lite kjøleskap og sette matpakken i.

Skrevet

Jeg syns også det er koselig å spise med barna en gang innimellom - men det er jo ikke mye spising en får gjort selv når en må assistere veeeldig mange småtroll.

Og stressende spising gjør jeg nok av hjemme med 3 små, puh:-)

Det er greit nok å ta seg en tur av og til, men det er faktisk godt å sitte ned en liten halvtime i løpet av dagen. Jeg venner meg kanskje til det, ja, men jeg er et vanedyr, og noen vaner setter jeg stooor pris på, og TRENGER faktisk:-)

Sånn er vi forskjellige, men kanskje jeg rett og slett begynner å bli litt gammel ?! :-D

HI

Skrevet

hehe, det er godt mulig. Jeg liker godt barn, altså, men liker også godt å spsie i ro og fred;-D

Skrevet

blir soo j... f.... på de som jobber i barnehage og som syte over ting de må gjøre SAMMEN med barna.

og de må ha tilrettelagde arbeidsdagerfordi de sliter med div kroppsproblem..

overvekt

senebetennelse

nakkeskade

kneskade

hender

ledd

skuldra osv

slik at de andre må gjøre ekstra mye..

eller de som aldri vil ha samlingsstund, være ute, eller lage mat!!

DU kan sikkert få sleppe å sitte og ete med ungane. bare du sitter der og hjelper til så. drikk på kaffien din og kos deg!!

og ang pause, so sitt i bilen da!!

IKKE søk i b-hage om man ikke klarer jobben!!

Skrevet

Det er vel de færreste arbeidsplasser som har sofaer alle de ansatte kan ta matpause i, så dere har vel heller vært heldig der du jobbet tidligere. Når det gjelder det å måtte spise sammen med barna, så er det vel ingen som sier noe på om du spiser det du rekker sammen med barna for så å ta en ordentlig matpause etterpå. Det viktigste er sikkert at det ikke sitter voksne rundt bordet uten å spise fordi det da kan bli vanskeligere å få barna til å spise. Jeg tviler på om barna legger merke til om du spiser en halv brødskive eller tre brødskiver, bare du spiser litt.

Skrevet

jeg kan telle på en hånd de gangene jeg fikk sitte i ro og fred å spise lunsjen min i 30 min de siste 6 årene.

og jeg har ikke betalt lunsj.. men over til ditt problem: Forelså at kommunen evt den private barnehagen lkjøper inn en massagestol:) forebygger høyt sykefravær, motivasjon i hverdagen.

Skrevet

Høres kjekt ut med ett koselig pauserom. Det skulle jeg gjerne hatt selv. Jobber på kontor jeg og sitter på samme sted fra jeg kommer til jeg går. Utenom en liten spasertur i pausen. Ikke noe pauserom her.

Men har jobbet på kontor som har pauserom og fredagskos, det er gullverdt!

Jeg setter pris på at de voksne spiser med barna mine i barnehagen. Og barna mine synes også dette er kjekt.

Så tipset som du har fått tidligere om å spise litt da og resten i pausen din hørtes jo greit ut.

Og hva med å foreslå at barnehagen får noen komfertable stoler på pauserommet og innfører fredagskos. Er jo ett godt forslag.

Og ja, kan tenke meg at det er mye slitasje på ansatte i barnehagen. sliter selv mye med ryggen etter å sittet på de der bittesmå stolene i barnehagen når det er blitt arrangert frokost med foreldre.

Skrevet

Jeg er enig med deg HI, det er godt å få sitte litt behagelig når man er på farta hele dagen! Er det ingen her som opplever at arbeidsplassen er tilrettelagt til arbeidstakerene? Trivsel på arbeidsplassen er viktig for å holde på ansatte. Selvfølgelig er barna i fokus, men tror dere noen vil passe barna deres dersom ikke lønn, trivsel og tilpassing av arbeidsplassen er på plass?

På vårt kontor forsøker vi å tilpasse arbeidsstasjonene til hver enkelt, det koster sikkert litt ekstra, men får alle til å føle seg litt mer verdsatt. Møblene på pauserommet er behagelige, og det må de være når også folk som er på bena hele dagen skal ha pausene sine der.

Skrevet

Jeg kjenner ikke et eneste menneske som bruker pausen sin til å gå en tur, selvfølgelig må jeg inn på dib for å lese noe sånt.

Hadde ikke jeg fått meg 30 minutters matpause i fred og ro (jeg er lærer), hadde jeg blitt rimelig frynsete på slutten av dagen.

Jeg skjønner godt at du blir frsutrert, HI. Det de fleste her inne ikke forstår, er at mennesker er forskjellige. Ikke alle liker å bruke pausen sin til å gå tur/ hjelpe barna med maten.

Skrevet

herregud så ekkel du fremstår!

rett og slett ufyselig.

Hva er problemet ditt, egentlig ?? har du mange rundt deg som syter over jobben sin ? er du en dårlig ped.leder som fører til at dine assistenter sykemelder seg ?

Jeg må bare le av deg, du har jo problemer med et eller annet som tydeligvis har overtatt hele gangsynet ditt.

Så patetisk du er! Du er et LITE menneske, og du blir ikke større av å rakke ned på folk med helseproblemer - eller meg, som bare ønsker meg 30 min i ro og fred.

HI

Skrevet

Regnet med du ville få slike svar, hi "Skal være glad du har pinnestol, pauserom, pause, jobb - det har ikke jeg, blablabla. Vil du ikke spise med barna når du jobber i bhg, bør du finne en annen jobb". Må le litt av frøknene her inne.

Når det er sagt, skjønner jeg godt du ønsker ha luncpausen i fred. Når det gjeder pinnestol, så er det bare slik, har selv hatt mange pauser på pinnestol. Ta med ei pute -eller ta initiativ til å anskaffe noe mer comfy. Trenger ikke koste noe, alltids noen som har noen gamle møbler.

Er pausen din betalt, kan du ikke bruke den som du vil selvsagt, men er den ubetalt, kan de ike pålegge deg noe som helst :-)

Skrevet

jeg jobber i bhg. elsker jobben min og noen ganger elsker jeg også sofaen som står på et stille og rolig pauserom. pausa er hellig og den nyter jeg! føler skikkelig med deg HI!

spiser stort sett alltid med barna,er koselig det,men noen ganger passer det inn å ha pause under lunsjen,og da nyter jeg maten min i ro og fred uten snørr og sikkel =)

Skrevet

Som noen sier over her, du trenger ikke å spise all maten din sammen med barna, men ta deg noe symbolsk. Det handler om felleskapfølelsen, det at vi gjør noe sammen alle sammen, ikke at 9 små kropper sitter rundt ett bord og skal spise med tre voksen som assisterer dem. Ang pauserom, så har jeg aldri opplevd at det ikke har vært en soffa på pauserommet i barnehager og jeg har vært innom en del både som pedleder, styrer, student og foreleser.Ser det er flere her som sier eller antyder at du burde være glad du i det hele tatt har ett pauserom , for det har ikke de. Men hva mener dere da? Dere kan sitte på kontoret deres og la telfonen ringe mens dere tar dere en pust. Vi kan ikke ta pause sammen med ungene. Når vi er sammen med ungene skal vi hele tiden være på og hvordan tror dere det ville ha vært om en voksen fortalte ett barn som trengte det at nei lille Per, nå har jeg pause og skal lese avisen i fred, du må nok gå å finne noen andre? Du kan jo ta opp at du ønsker deg dette og se om dere kan få tak i noe billig. Kanskje ikke det første jeg ville ha gjort, men når du har vært der en stund og gått deg til. Lykke til med ny jobb :)

Skrevet

Jeg synes det er deilig å gå en tur jeg da.

Måtte inn på dib for å se at det er feil. :)

Skrevet

Akkurat nå fremstår du ikke så veldig bra selv....

"ekkel"

"ufyselig"

"dårlig ped.leder"

"ler av deg"

"patetisk"

"lite menneske"

Skrevet

Jeg har faktisk jobbet i 3 barnehager med sofaer;-)

Det ene stedet hadde også stort spisebord med utroliggode skinnstoler:-D

Men over til spisingen; det er et poeng at de voksne spiser med barna ja, og jeg kan nok musespise og spise resten på "pauserommet":-)

Skrevet

Og poenget ditt er ?

Å få deg selv til å fremstå som perfekt ? Skjønte ikke helt formålet med å ramse opp alle disse ordene, og hva har de med debatten å gjøre ?

Skrevet

Det er koselig å få litt sympati, selv om ikke det er et enormt problem i verdenssammenheng.

Jeg gir alt jeg har til barna, og trenger å hvile meg litt en halvtime. Det gjør veldig godt. Pinnestolen er det eneste vi har å sitte på, utenom en benk inne på avdelingen.

Kontoret/pauserommet har heller ikke plass til noe mer, da det også blir brukt til arkiv og garderobe for oss 4 voksne som jobber der. Jeg sysn det er ganske spesielle forhold for ansatte, og hadde jeg visst dette på forhånd, hadde jeg ikke takket ja til jobben, faktisk.

Angående det å gå på tur; mannen min går på tur nesten hver dag i pausen, og på vinteren er det den eneste muligheten han ahr til å få dagslys. så skjønner godt deg som liker å ta deg en tur:-)

HI

Skrevet

I bhg der min gutt går har de en sofa på kontoret.

Der tar de pausen sin, og den blir brukt når de ansatte har møte på ettermiddagen. Ikke vits i å dra hjem kl 1530 når møtet begynner kl 17.

Da de ringte meg får gutten min hadde feber lå han i sofaen, der får de syke barna ro.

Ellers spiser de alle mat sammen.

Alle mine arb.plasser har hatt spiserom med flere sofaer, utrolig godt når en står og går hele dagen.

Skrevet

JA ,det er utrolig godt å sitte behagelig når man står og går hele dagen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...