Gå til innhold

Hvordan vet man om babyen trenger tillegg på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 11 uker som spesielt på kveldstid er veldig urolig ved puppen. Jeg har nå i to dager prøvd å pumpe det ene brystet på kvelden og blir jo nesten sjokkert over hvor lite jeg får ut! Det er kanskje en fjerdedel av det jeg får ut på dagen. Kanskje hun er urolig for at hun er sulten? Hun har for øvrig fin vektutvikling med rundt 200 gr i uka.. Skal jeg gi henne tillegg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som hun har behov for tillegg når hun øker så bra i vekt. Det er normalt at melkemengden er mindre på kvelden. Denne melken er tilgjengjeld fetere.Det er derfor normalt at de vil spise ofte på kvelden. Står endel om dette på ammehjelpen sine sider.

Skrevet

Man har mindre melk på kvelden, men den er tykkere, så det er helt naturlig at du pumper mindre på kvelden enn på dagen. Jeg har aldri gitt erstatning til noen av mine to barn på kvelden selvom begge til tider har vært veldig urolige på kveldstid. Hvis de er sultene, så lar de det ikke gå lang tid fra et måltid til det neste, så ettersom begge etter å ha vært urolige på kvelden, har sovnet godt og sovet i minst 5-6timer etter kveldsmåltidet, så har jeg ikke gitt noe ekstra. Hvis de hadde våknet etter kun kort tid og mast om mer mat, så hadde jeg latt dem gjøre det noen netter for å se om det gjorde at jeg fikk mer melk, men hvis de hadde fortsatt med det over flere uker, så hadde jeg gitt erstatning.

Skrevet

Ok, det er godt å høre. Da gir jeg henne ikke erstatning. Når hun sovner så sover hun fint 4-5 timer så da er vel alt som det skal! Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...