Gjest Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Nysteikte og deilige no - men i morgo, vert det blaute og seige cookies? Kan eg hive dei i ein god gammal kakeboks, til dømes? Når dei er avkjølte?
Mamma igjen etter 16 år. Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Du kan sende dem til meg så kan jeg oppbevare dem i magen min Hørtes deilig ut med nystekte cookies.
Frk. uflaks Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 hørtes fantastisk godt ut deler du oppskrifta eller? Putt dem i en luftett kakeboks/boks når de er avkjølte:) Så er de nok like gode i morgen8nesten hvertfall, ingenting er bedre enn nybakte) Og ikke sett boksen kaldt, men la den stå i romtemperatur/på kjøkkenbenken
Gjest Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 JOda, supergode (knask) de! Og så sunne (for sjela, i allefall) Oppskrift. Stooor oppskrift. 500 g usalta mør (evt vanlig meierismør, men dropp da saltet i oppskrifta) 210 g hvitt sukker 420 g brunt sukker 2 vaniljestenger (frøene) 4 egg 700 g hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts salt 400 g mørk sjokolade 200 g valnøtter 200 g hasselnøtter Pisk sukker, smør og vanilje hvitt (eller siden deler av sukkeret er brunt, så blir det litt sånn lysebrunt-hvitt). Bland inn egg. Så siktet hvetemel og bakepulver. Så rører du inn sjokolade og nøtter (grovhakket) til slutt. La deigen stå en time eller to i kjøleskap, slik at du får rullet den til fire pølser. Ca 3 cm i diameter. Skjør cm tykke biter, klem de litt flate med fingrene og legg på dem på bakepapir på stekeplate. 200 grader (over/undervarme) og ca 8-10 minutt. Dette blir himla mye. 80-100 cookies (som ligger på benken nå, bare kom for å smake!), så du kan godt fryse pølsene pakket inn i bakepapir. Kjekke å ha når du trenger fest på en straks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå