Petrine +spire=❤ Skrevet 2. august 2010 #26 Skrevet 2. august 2010 Neg test på meg også Og ikke noen tegn til TR heller... Håper egentlig bare at den kan komme så jeg slipper å gå rundt å lure... Håper dere får en pos test snart!
mamma til Armand & Even Skrevet 2. august 2010 #27 Skrevet 2. august 2010 2 uker er ganske langt ja. jeg har mye smerte i eggstokkene. klarte ikke å sove av smerte inatt. jeg testet positv i uke 3 da jeg var gravid for første gang. har aldri hatt uteblitt mens. tar en tur til legen imorgen jeg.
Strandloppa og lillebror Skrevet 2. august 2010 Forfatter #28 Skrevet 2. august 2010 Ja, det tror jeg at jeg også ville gjort. Håper du kommer hjem med gode nyheter:)
Petrine +spire=❤ Skrevet 2. august 2010 #29 Skrevet 2. august 2010 Ja gjør det =) Håper på positivt svar!
Second time mama 11.06.2011:) Skrevet 3. august 2010 #30 Skrevet 3. august 2010 Hei! Når jeg leste ditt innlegg Mamma til Armand at du har så vondt i eggstokkene at du ikke får sove, og i tillegg har gått 2 uker over IKM, så tenker jeg at dette kan faktisk være svangerskap utenfor livmoren. En venninne av meg opplevde det. Så jeg foreslår og håper at du får deg en lege time veldig snart i tilfelle det skulle være dette! Når det gjelder meg så har jeg nettopp vært hos lege å tatt blodprøve. Når jeg får svar på den om 2 - 3 dager så vet jeg at det svaret kan jeg stole 100% på. Skal bli godt å bare det å få et svar enten negativt eller positivt. For disse dagene har gjort at jeg misser helt konsentrasjonen på jobb og annet. Blir helt kokko!! En ting er at jeg ikke får mensen, men hvorfor har jeg i tillegg vært så kvalm da disse dagene fra IKM (10 dager) hvis jeg ikke skal være gravid? Nei det skjønner jeg ikke... Men G testene er og blir helt negative, så de har jeg gitt opp!! Nå satser jeg på at blodprøven gir meg et svar som jeg kan forholde meg til. Ser det er flere av oss som går over IKM uten å få positivt. Men du ovenfor som fikk det, og deretter negativt, sier jeg bare en ting til GRATULERER!!
Strandloppa og lillebror Skrevet 3. august 2010 Forfatter #31 Skrevet 3. august 2010 ...og DER kom tanta -5dager forsinka. Litt skuffa, men helt ærlig, så er jeg mest letta. Nå kan jeg endelig slappe av og bare komme igang med prøvinga igjen:) Neste ikm i uke 35. I kveld tror jeg jammen meg jeg skal ta meg et glass vin. Også skal jeg bare spise alt jeg vil, uten å ha dårlig samvittighet. Jeg krysser fingra for dere andre!
m240 Skrevet 3. august 2010 #32 Skrevet 3. august 2010 hei har fått svar på blodprøve etter at jeg har gått på pergotime. Og prøva var at jeg ikke har hatt eggløsning,og da kan jeg værtfall ikke være gravid. Ble veldig lei meg da. rart når jeg har tatt eggløsning test har jeg fått positiv. Er nå dritt lei men jeg må jo ikke gi opp ennå. Jeg har ikke fått mens etter at jeg tok ut p stav for 3.5. mnd siden. Er det noen som vet hvor lang tid det tar til mensen kommer tilbake? Jeg skal begynne med en kur til med Pergotime etter at jeg har vært i syden og skal ta dobbeldose.Er det slik at Pergotime gjør at man for eggløsning. Skal snakke med gynokologen i morgen. Håper på svar :-)
Strandloppa og lillebror Skrevet 4. august 2010 Forfatter #33 Skrevet 4. august 2010 Åherregudjegblirgal!!! Jeg fikk ikke mensen allikevel. Bare litt sånn brun spotting(?) som jeg pleier å få noen timer før det kommer ordentlig blod. Men, så stoppa det etter en halv dag. Så da var det vel bare litt gammelt blod. Nå skal jeg teste i morgen, og hvis testen blir negativ, så ringer jeg lege. Dere som har vært/skulle til lege, har dere fått svar enda? Hva sier man når man ringer inn? Hun legesekretæren som jobber for legen min er litt snerpete, så jeg ser for meg at hvis jeg sier at jeg har fått en negativ test, så sier hun sikkert at jeg ikke er gravid, og at jeg bare må vente til mensen kommer. m20: Jeg klør meg i hodet over at du fikk positiv g.test når ikke du var gravid. Det er første gangen jeg hører om det. Forklarte legen deg hva grunnen til dette er? Og rart at du fikk positiv el-test.. Når det gjelder p-stav, så tror jeg at det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før ting kommer i gjenge igjen. Generelt tar det vel lengre tid med p.stav og p-sprøyte enn med p-piller. Si ifra hvordan det går hos gynekologen i dag da!
Second time mama 11.06.2011:) Skrevet 4. august 2010 #34 Skrevet 4. august 2010 Ja Deres høyet man kan virkelig bli passe tussete i hodet av dette her.. Har heldigvis vært travelt på jobb i dag, så jeg har ikke hatt så mye anledning til å gruble så mye. Måtte bare fortelle deg hvordan jeg klarte å ordne den blodprøva:) Jeg ville egentlig ha legetime, men siden legen min var på ferie så kunne jeg ikke få time før tidligst 17.aug. ALTFOR lenge å vente til. Så da måtte jeg være litt kreativ tenkte jeg. Da spurde jeg om jeg ikke kunne få tatt en blodprøve bare da siden jeg skulle reise til utlandet om to dager, så måtte jeg bare vite om jeg kunne være gravid siden jeg ikke hadde fått mensen. Ja, jeg må snakke med legen først sa hu, så ringer jeg deg opp igjen. Joda jeg fikk tatt blodprøven min. He! He! Og nei jeg skulle ikke til utlandet før i slutten av måneden. Ok fælt å lyve, men helsike! Jeg MÅ ha et svar nå! Er 10 dager over IKM!
Strandloppa og lillebror Skrevet 4. august 2010 Forfatter #35 Skrevet 4. august 2010 å, det var lurt. Det skal jeg også si i morgen når jeg ringer. Sikkert litt lettere å få det til da. Jeg blåser i om jeg ljuger altså. Først sier jeg bare at jeg ønsker time en av de nærmeste dagene, dvs i morgen eller fredag, og hvis hun spør hva det gjelder, så sier jeg det med syden. Takk for tipset:) 10 dager over ikm er lenge, det! 6 dager er også lenge når man går å venter og tenker på det hele tida!
m240 Skrevet 4. august 2010 #36 Skrevet 4. august 2010 Deres høyhet!!! fikk ikke tak i gynokologen i dag. Skal ringe de i morgen tidlig.For se da hva hun sier. Eneste jeg har blitt forklart er at jeg ikke har hatt noen eggløsning. Forstår ikke dette jeg heller har lyst til å gi opp. Jeg er jo 45 år så dette blir jammen ikke lett og bli gravid. .-)
Strandloppa og lillebror Skrevet 4. august 2010 Forfatter #37 Skrevet 4. august 2010 Ja, prøv å få tak i gynekologen i morgen, du:) Ikke gi opp! Kanskje du må jobbe litt mer for å kunne bli gravid enn en 20-åring, men det er slett ikke umulig. Jeg ville bestilt en egen time hos fastlegen for å få en samtale om hvilke hjelpemidler du kan få for å få litt fortgang på prosessen, osv. Nå ser jeg du har skrevet at du går på pergo (ikke helt sikker på hva det er, men går ut ifra at det har med e.l. å gjøre). Det finnes sikkert mange flere hjelpemidler der ute, så bare stå på
m240 Skrevet 4. august 2010 #38 Skrevet 4. august 2010 ja. takk for det. jeg skal bestille time hos legen, men skal på ferie først til Spania om 10 dager. :-)
Strandloppa og lillebror Skrevet 4. august 2010 Forfatter #39 Skrevet 4. august 2010 Det hørtes ut som en god idè! Dra til sola og tenk på noe annet for en liten stund:)
Petrine +spire=❤ Skrevet 4. august 2010 #40 Skrevet 4. august 2010 Oi så spennende for deg da "Deres høyhet"!! Mere spennende enn en ønsker. Håper virkelig det er en liten spire der inne!! Her kom TR for fult i dag Men det er jo like greit når det ikke ble noe. Da er det bedre at den kommer enn at ett falskt håp får spire. Vi prøver igjen vi =)
Mai2011baby <3 Skrevet 4. august 2010 #41 Skrevet 4. august 2010 Ser det er flere i min situasjon her, altså som har gått flere dager over ikm uten positiv test og ingen mensen! I morgen er jeg 9 dager over og jeg holder på å bli sprø av denne ventingen. Ble så lei av å teste så nå har jeg bestilt meg legetime så får vi se hva de kan finne ut der og om jeg evt kan ta en blodprøve for å få sikkert svar. (Selvom jeg er liivredd for å ta blodprøve, sist gang svimte jeg av! Men denne gangen er det jammen verdt det!) Men jeg er ganske sikker da, puppene tyter ut av bh'ene og blodårene har kommet tydelig fram! Merker ooofte stikkinger og rivinger nede ved eggstokkene og i lysken. Er tørst konstant og må opp om natten å tisse meeen alikavell er testen negativ!! Jeg har sakt til min samboer at enten finner legen ut at jeg er gravid eller så må han henvise meg til psykolog ;-)
Cessus Skrevet 5. august 2010 #42 Skrevet 5. august 2010 Jeg også holder på å bli gæren. Bestilte meg legetime idag selv jeg, men fikk en negativ tone hos sekretæren når hun spurte om jeg hadde testet meg før, og jeg sa: ja, men jeg fikk negativ. Da sa hun at, ja, men da er det jo lite sannsynlig at du er gravid. Men hva med alle disse symptomene! Noe er det nødt til å være uansett, så hvorfor ikke få sjekket og snakket med en lege om det? :-) Blir så frustrert på disse negative sekretærene på legekontorer... Men jaja, jeg fikk hvertfall en time, så det blir spennende. Lykke til dere andre :-)
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. august 2010 Forfatter #43 Skrevet 5. august 2010 Negativ test i dag også selvfølgelig.. 7 dager over ikm. ringte og bestilte time hos legen i dag. Jeg slapp heldigvis å si hva det gjalt, hvis ikke er jeg sikker på at jeg også hadde fått et surt svar fra Fru Snerp (les legesekretæren). Fikk time til mandag, egentlig litt lenge når man venter sånn, men jeg orka ikke å si at jeg ville ha time før, for da måtte jeg sikkert begynt å forklare. Fint at vi er flere som kan være sprø og gale sammen. Jeg mister egentlig mer og mer trua på at jeg er gravid. Har ikke noen spesielle symptomer. Men, jeg må få et svar hvertfall, så jeg slipper å gå rundt å lure. Oi, så slitsomt det her er, for det går jo ikke an å konsentrere seg ordentlig om andre ting...
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. august 2010 Forfatter #44 Skrevet 5. august 2010 Petrine: Jeg svarte deg i den andre tråden din. Nesten litt misunnerlig på deg, nå kan du endelig slappe av. Det kan ikke jeg. Skulle helst sett at jeg snart fikk et svart for pokker! Nei, prøv igjen, så klaffer det nok snart:)
Cessus Skrevet 5. august 2010 #45 Skrevet 5. august 2010 Helt enig med deg Deres høyhet, det er rett og slett slitsomt... For det er nesten det eneste som surrer rundt i huet, at man ikke vet sikkert om man er gravid eller ikke, og da klarer man ikke konsentrere seg om andre ting.. Heldig du som fikk time på mandag, jeg må vente helt til fredag neste uke :-( Kommer nok til å teste før den tid, men om jeg fortsetter å få negativ test så må det jo være noe annet når man har endel symptomer. Jeg er så kvalm om dagen! Kastet opp flere ganger på 2 uker nå, veldig bekymringsverdig syns nå jeg... Men, kan jo være noe annet, noe helt uskyldig og ufarlig. Vi får håpe på det beste! :-)
m240 Skrevet 5. august 2010 #46 Skrevet 5. august 2010 Deres Høyhet!!! Det er meg igjen. har pratet med gynokologen min på telefonen hun har fått svar på alle prøvene mine og det var ikke noe bra. Har ikke eggløsning og har kommet i overgangsalderen.Så nå er jeg veldig depp og lei meg. Føler meg gammel da vet du. Så det eneste løsningen er daa og dra til utlandet og sette inn donoregg. mannen min er ikke negativ til det. Men det krever masse tid frem og til bake og penger.Har vært veldig korselig å chatte med deg !! SNUFS. Håper alt blir bra for deg og ønsker deg all lykke :-)
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. august 2010 Forfatter #47 Skrevet 5. august 2010 Å nei, så synd å høre m240! Det var en tidlig overgangsalder, var det ikke? Da er sikkert det forklaringa på at både el-testen og graviditetstesten slo ut. Sikkert mye hormoner i ubalanse hos deg nå da. uff, jeg skjønner at du er lei deg. Det er en mager trøst at du skal til syden nå da, men uansett så er det sikkert godt for deg å komme deg litt bort nå. Slappe av og tenke litt gjennom hva du ønsker å gjøre videre, i ro og mak. Det finnes jo andre alternativer, som du sier, så slaget er ikke tapt. Lykke til, kjære deg, uansett hvilken vei du velger å gå!
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. august 2010 Forfatter #48 Skrevet 5. august 2010 Å, det var lenge for deg å vente, Cessus! Du høres jo gravid ut, så vi får håpe på det:) Nei, jeg håper vel egntlig bare at tanta skal komme. Jo mer jeg tenker på det her, jo mindre sannsynlig er det for at jeg er gravid. Nå har jeg ingen symptomer i det hele tatt. Eneste er litt murringer, men det er jo ikke så rart når mensen er en uke forsinka. Bare jeg kunne fått et svar, så skulle jeg vært fornøyd -uansett hva det svaret var. Vil ikke ha livet mitt på vent lenger, for sånn føles det nå. GAH!!!
ina86 Skrevet 5. august 2010 #49 Skrevet 5. august 2010 Hei Deres Høyhet! Jeg skjønner akkurat hvordan du har det! Jeg har ikke hatt mensen på 9 uker nå! :-o begynner å bli kjempe frustrert..Hvorfor kommer den ikke, er det testene som er feil, er det kroppen som er i ubalanse. Kanskje jeg aldri har hatt eggløsning? Begynte å ta el-tester sist onsdag for en uke siden og den første var ganske sterk. Vanskelig å tyde om streken var sterkere enn test-streken. De andre testene jeg har tatt i dagene etterpå har vært helt uten strek. Så jeg har et lite håp om at det var en eggløsning den dagen! Og i det siste har jeg hatt en del mens-symptomer. Som stikking i magen, mye på do..osv. Så håper nå inderlig at Tante rød (eller enda bedre, en liten spire) kommer neste onsdag, så jeg har noe å forholde meg til. Er SÅ FRUSTRERENDE og bare gå rundt å lure. Noen sier "er det så farlig å få vite det med en gang da. Er du gravid så er du gravid, trenger da ikke stresse sånn med å finne det ut." DER ER VELDIG VIKTIG Å FINNE DET UT! :-) Er vi gravide må vi jo vite det med en gang:-) Vil jo ikke "gå glipp" av de første ukene. Oi, dette ble et langt innlegg. Hadde visst mye på hjertet i dag:-) Du må ha lykke til hvertfall, hos legen på mandag:-) Jeg drister meg til å si: "håper det er en spire der inne og masse lykke til!" Men om det ikke er så, må du ikke miste motet helt! (det er alltid så kjedelig når man bygger opp en spenning om at det kaskje er en spire der inne, og alle ønsker lykke til og skriver at det går helt sikkert bra. Også viser det seg at det ikke er slik allikevel.) Håper jeg får høre hvordan det går. Ina:-)
Strandloppa og lillebror Skrevet 6. august 2010 Forfatter #50 Skrevet 6. august 2010 Takk for oppmuntrende ord, Ina:) Tenk at du har venta i 9 uker. Da har jeg faktisk ingenting å klage for i forhold til deg! Og teit av de som sier at det ikke er så viktig å vite det hvis man er gravid. -Jo det er viktig, for det føles på en måte som om livet står litt på vent den tida man ikke vet.. Vi får håpe det er en lite spire som svømmer rundt inni magen din. Det høres jo mye mulig ut at du hadde eggløsning da!! For min del har jeg ikke helt trua på at jeg er gravid, har null symptomer, så da håper jeg tr kan se å pelle seg hit snart;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå